۲۷۸ مکان دولتی بدون استفاده در روستا‌های قزوین وجود دارد

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: ۲۷۸ مکان دولتی بدون استفاده با ۱۶ عنوان کاربرد در روستا‌های قزوین وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ اکرم نجفی مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به ۲۷۸ مکان دولتی بدون استفاده در روستا‌های قزوین گفت: این اماکن شامل مدرسه، خوابگاه شبانه روزی، دفتر تعاون روستایی، دفتر مخابرات، خانه بهداشت، مرکز بهداشت، درمانگاه و بهداری، پایگاه بسیج، خانه ترویج کشاورزی، دفتر کمیته امداد امام خمینی (ره)، خانه عالم، شعبه نفت، مجتمع بهزیستی، دفتر پست، دفتر پست بانک و دفتر گازبانی است.

نجفی افزود: ۱۷۷ مورد این اماکن شامل مدرسه، خوابگاه شبانه روزی، زمین و سالن مدرسه، ۳۸ مورد ساختمان مخابرات و ۱۸ مورد تعاونی روستایی است و مابقی کارکرد‌های متنوع دیگری دارند.

نجفی با اشاره به توزیع شهرستانی این اماکن بدون استفاده، اضافه کرد: ۱۰۹ درصد این اماکن در شهرستان قزوین، ۵۲ درصد در تاکستان، ۳۹ درصد در آبیک، ۱۱ درصد در البرز، ۳۳ درصد در آوج و ۳۴ درصد در بویین زهرا قرار دارند.

وی گفت: میانگین متراژ مفید زیر بنای این ساختمان‌ها ۱۵۰ متر مربع است که اگر میانگین ارزش هر متر مربع بنای این ساختمان‌ها پنج میلیون ریال باشد ۲۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش این اماکن خواهد بود.

این مسئول افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۹۱ طرح مصوب، ۱۰۴ طرح در دست تهیه و ۱۵۰ طرح نیازمند بازنگری در استان است که به حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه نیاز دارند.

وی با اشاره به موضوع ضروری ترمیم حفاری‌های ناشی از فعالیت دستگاه‌های خدمات رسان در مناطق روستایی گفت: این مساله ناهموار شدن مسیر و صعوبت در تردد، گرد و خاک ناشی از خرابی و حفاری آسفالت و تشدید خطرات و ایراد خسارات مالی و جانی به روستاییان را در پی دارد و باید به طور همزمان توافق‌هایی بین دستگاه‌های خدمات رسان و بخشداری‌ها برای صدور مجوز‌های لازم و قانونی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.