سفارت آمریکا در سومالی پس از ۲۸ سال فعالیت خود را از سر می‌گیرد

آمریکا اعلام کرد ۲۸ سال پس از تعطیلی سفارت خود در موگادیشو، فعالیت دیپلماتیک خود را در سومالی از سر می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه ­دیپلماسی آمریکا 28 سال پس از تعطیلی سفارت این کشور در سومالی، فعالیت خود را در این کشور از سر می‌گیرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور 28 سال پس از تعطیلی سفارت خود در موگادیشو، دو روز پیش بار دیگر «حضور دیپلماتیک دائم» خود را در سومالی از سر گرفت. سفارت آمریکا در موگادیشو از ژانویه سال 1991 تعطیل شده بود.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این رویداد تاریخی نتیجه پیشرفت سومالی در سال‌های اخیر و پیشرفت‌های دیگر در اقدامات دیپلماتیک آمریکا در موگادیشو از زمان به رسمیت شناخت دولت فدرال سومالی در سال 2013 است.

هیئت دیپلماتیک آمریکا برای سومالی تاکنون در سفارت آمریکا در نایروبی پایتخت کنیا، کشور همسایه سومالی، فعالیت می‌کرد، اما دونالد یاماموتو، سفیر آمریکا در سومالی، به تازگی فعالیت خود را در این کشور از سر گرفت.

شایان ذکر است، آمریکا با اعزام نظامیانش به سومالی به بهانه کمک به نیرو‌های حافظ صلح اتحادیه آفریقا، همواره زمینه دخالت خود را در سومالی فراهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۴۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
سومالی پس از این دیگر روی خوش زندگی را نخواهد دید
1) گسیل تروریستهای سوریه و عراق...به این کشور که خانه جدیدی برای زندگی آنهاست
2) سومالی آرامش از نوع آمریکائی مانند افغانستان و پاکستان و کشتار دسته جمعی را در آینده تجربه خواهد کرد
3) قاره آفریقا و کشورهای این حوزه همه خواهند شد یک لیبی دیگر و این درسی از تاریخ ورود آمریکائیها به هر منطقه ای است که وارد میشوند درست مثل تخریبی که با کشتار وقتل وغارت در خاورمیانه مرتکب آن شدند
آخرین اخبار