مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد؛

تبعیض‌ بین زن و مرد در اسلام محکوم است

آیت‌الله سبحانی گفت: تبعیض در اسلام محکوم است چراکه ساختمان مزاجی زن متفاوت از ساختمان مزاجی مرد است و مسئولیت‌ها تابع ساختمان مزاج است.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، یکی از آثار ایمان را تسلیم دانست و گفت: اگر فلسفه اعمال خود را فهمیدیم چه‌بهتر، ولی درصورتی‌که فلسفه عملی را نفهمیدیم باید حالت قضا و تسلیم داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مصلح‌گرایی را نباید بر عقل مقدم کنیم، افزود: یک نفر در روزنامه‌ای نوشته باید تبعیض‌ها بین زن و مرد برداشته شود درحالی‌که تبعیض در اسلام محکوم بوده و این در حالی است که تفاوت‌ها در اسلام وجود دارد، چراکه ساختمان مزاجی زن متفاوت از ساختمان مزاجی مرد است و مسئولیت‌ها تابع ساختمان مزاج است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر تسلیم انسان در برابر احکام خدا گفت: طلاب امام صادق (ع) باید حالت تسلیم در برابر خداوند متعال داشته باشند، اما در برخی نوشته‌ها و کلام‌ها حالت غیر تسلیمی دیده می‌شود این خلاف نص صریح قرآن است.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: برخی می‌گویند باید فتوای عقلانی داشت، اما فتوای وحیانی مقدم بر فتوای عقلانی بوده است، مصلحت انگیزی بعد از پیامبر اکرم (ص) شروع‌شده، برای نمونه در آن زمان برخی از حقوق زکات را حذف کردند که تقدم مصلحت گرایی بر عقل بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: آدمی از نظر درک واقعیت فقیر بوده و نمی‌توانیم مسائل را به‌خوبی درک کنیم درحالی‌که خداوند متعال غنی بوده و مسائل را بهتر درک می‌کند، درنتیجه باید انسان در برابر خداوند متعال تسلیم باشد.

انتهای پیام/الف

واکنش آیت‌الله سبحانی به برخی اظهارات درباره برداشتن تبعیض‌ها بین زن و مرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار