معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان:

ساخت مسکن برای اقشار ضعیف جامعه جایگزین مال‌ها در بنیاد مستضعفان می‌شود

خواجه‌دلویی گفت: ساخت مسکن برای اقشار متوسط به پایین و ضعیف جامعه جایگزین مال‌ها در بنیاد مستضعفان می‌شود.

ساخت مسکن برای اقشار ضعیف جامعه جایگزین مال ها در بنیاد مستضعفان می شودبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر خواجه‌دلویی معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران به سیاست‌های جدید بنیاد مستضعفان درباره ساخت‌وساز گفت: در گذشته بنیاد مستضعفان برای تقویت بخش مسکن در زمین‌های خود اقدام به ساخت مجتمع‌های تجاری لوکس می‌کرد. این مجتمع‌ها به طور معمول مورد استفاده برند‌های خارجی بود.

وی افزود: بر این اساس برنامه بنیاد مستضعفان به سمت پروژه‌های انبوه‌سازی که مخاطبان آن به طور معمول اقشار متوسط به پایین است هدایت شد.

خواجه‌دلویی یادآوری کرد: هم اکنون حدود یک میلیون مترمربع در هلدینگ عمران مسکن، زیربنا در حال ساخت است که به طور مرتب پروژه به این کار‌ها اضافه و واگذار می‌شود. به تازگی ساخت یک مجموعه ۸۰۰ واحدی در اسلامشهر (واوان ونک پارک) آغاز شده است و واحد‌های این پروژه‌ها از مرحله سفت‌کاری عبور کرده و در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه زمین، پروانه و غیره این پروژه با قیمت کارشناسی خریداری شده است، افزود: زمانیکه پیشرفت فیزیکی پروژه به ۳۵ درصد برسد، مجوز‌های پیش فروش صادر شده و با یک قیمت کارشناسی که به تأیید کمیته‌ای در بنیاد مستضعفان رسیده، عرضه می‌شود.

خواجه‌دلویی با بیان اینکه در شهر شیراز پروژه‌ای ۱۲۰۰ واحدی در منطقه متوسط به پایین در حال ساخت است، گفت: در مشهد، کرمانشاه، یزد، اصفهان و غیره پروژه‌های بزرگ ساخت واحد‌های مسکونی برای اقشار متوسط به پایین و در شان و جایگاه بنیاد مستضعفان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه روی صدور اسناد واحد‌های مسکونی تاکید ویژه‌ای داریم، افزود: رعایت حقوق ذی‌نفع یکی از سر لوحه‌های شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد است؛ بنابراین مهم‌ترین ذی‌نفع هم خریداران هستند.

خواجه دلویی گفت: در این راستا طی سه سال اخیر در بخش واگذاری‌ها بالغ ۶۴۰۰ سند به مردم داده شده است. هم اکنون برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شده که از زمان تحویل خانه حداکثر پس از یکسال باید سند و پایان کار آن گرفته شود.

وی با اشاره به این‌که این کار برای بنیاد مستضعفان برکت می‌آورد، گفت: هر پروژه‌ای در بنیاد مستضعفان پس از طراحی کامل و اخذ پروانه شروع به کار می‌کند و تا زمانی که تمامی مسائل وجوانب آن روشن نشود آغاز به کار نمی‌کند.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان با اشاره به ساخت ۱۸۵ واحد مسکونی در جنوب شرق تهران، گفت: این واحد‌ها به اتمام رسیده و به ذی‌نفعان واگذار شده است. در حال تهیه اسناد و پایان کار هستیم و احتمالا مراسمی در این رابطه برگزار خواهیم کرد. این پروژه، کل جنوب شهر تهران و تعریف این منطقه را متحول کرده است .

انتهای پیام/

ساخت پرژه ۱۸۵ واحد مسکونی در جنوب شرق تهران ازسوی بنیاد مستضعفان

برچسب ها: خبر اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار