مشاور استاندار در امور ایثارگران خراسان رضوی:

بیش از ۲۵ درصد فرزندان شاهد بیکار هستند

مشاور استاندار در امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: حدود ۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در خراسان رضوی بیکار هستند و این نشان دهنده این است که ما به درستی انجام وظیفه نکرده ایم.

بیش از ۲۵ درصد فرزندان شاهد بیکار هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر حسن فتحی نیا مشاور استاندار در امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در گستره کشوری تعداد فرزندان شاهد بیکار بیش از ۶۵ هزار نفر است که می‌طلبد دراین حوزه اهتمام بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: اگر چه دولت تدبیر و امید نسبت به دولت‌های گذشته به لحاظ مباحث بودجه‌ای در تنگناه قرار گرفته است، ولی اعتبارات حوزه ایثار و شهادت را به طور ۱۰۰ درصدی اختصاص داده است.

مشاور استاندار در امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: از اعتباراتی که به حوزه بنیاد شهید تخصیص پیدا می‌کند ۸۵ درصد آن صرف حق و حقوقات و درمان خانواده‌ها می‌شود.

فتحی نیا گفت: در حوزه عمرانی اعتبارات ناچیز است که بحث ساماندهی گلزار‌های شهدا در شهرستان‌ها به یک دغدغه برای خانواده‌های شهدا تبدیل شده است.

وی افزود: طبق قانون جامع ایثارگران می‌بایست دستگاه‌های دولتی ۲۵ درصد از استخدامی‌های خود را از جامعه شاهد و ایثارگر بکا رگیری کند که متاسفانه برخی از دوایر دولتی این قانون را اجرایی نمی‌کنند.

مشاور استاندار در امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه در گستره استان ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بنیاد شهید هستند، ادامه داد : ازاین تعداد ۷ هزار نفر آن‌ها خانواده بزرگ شاهد و ایثارگر شهرستان بردسکن می‌باشند.

فتحی نیا اظهار داشت: متاسفانه در مقام رسیدگی به جامعه ایثارگری آن گونه که حق مطلب بوده است نتوانسته ایم به درستی انجام وظیفه داشته باشیم.

انتهای پیام // ف. ک


۷ هزار فرزند شاهد بیکار در خراسان داریم

برچسب ها: بنیاد شهید ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.