منشور هدایت؛ مطالبات رهبری در حوزه دفاع مقدس

مطالبات رهبری در حوزه دفاع مقدس را در منشور هدایت بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن علایی فعال، محقق و پژوهشگر کشورمان در تازه‌ترین کار‌های خود منشور هدایت را به بازار کتاب عرضه کرده و در اختیار مخاطبانش قرار داده است. این کتاب که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است؛ در قالب ۷۱۹ صفحه و ۱۰ فصل به بیان مطالبات رهبری در حوزه دفاع مقدس می‌پردازد.

برخی از فصل‌های این کتاب با نام‌های بزرگداشت یاد و نام هشت سال دفاع مقدس، بزرگداشت یاد و نام شهدا، کنگره و یادواره بزرگداشت شهدا، راهیان نور، رزمندگان و جانبازان و آزادگان نام‌گذاری شده‌اند. از فصل‌های دیگر کتاب منشور هدایت می‌توان به خاطرات، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، جوانان و دفاع مقدس و استان‌ها و دفاع مقدس اشاره کرد.

افرادی که کتاب منشور هدایت را مطالعه خواهند کرد در فصل جوانان و دفاع مقدس متوجه می‌شوند که مقام معظم رهبری بر ضرورت آشنایی روزافزون جوانان با دوران دفاع مقدس تأکید دارند و معتقدند که جوانان باید با اوضاع داوطلبان و جوانان مؤمن دوران مقدس آشنا شوند. ایشان تأکید دارند که جوانان با اتکاء بر تجربه دفاع مقدس آماده و مجهز باشند.

خوانندگان کتاب منشور هدایت در فصل هفتم کتاب که با عنوان خاطرات شناخته می‌شود متوجه می‌شوند که با توجه به مطالبات رهبری نباید در بیان خاطرات جنگ مبالغه و اغراق شود خاطره‌گویی و تدوین و پخش خاطرات را باید در جایگاه حقیقی خودش نشاند. در همین فصل متوجه می‌شویم که خاطرات رزمندگان باید جزء به جزء نوشته شود.

مقام معظم رهبری تأکید دارد حوادث جنگ باید درست روایت شود تا اثرات آن در تاریخ ماندگار شود. ایشان معتقدند پرداختن به خاطرات جنگ، تاریخ جنگ و ادبیات جنگ خیلی مهم است. در یکی از مطالبات دیگر مقام معظم رهبری مطرح شده است که در زمینه قصه‌نویسی جنگ کار نکرده زیادی داریم. ایشان تأکید دارند که نباید تصور شود که مضامین دفاع مقدس مضامین تکراری است.

در فصل راهیان نور هم متوجه می‌شویم که از نظر مقام معظم رهبری ثروت عظیم و ملی دفاع مقدس باید با فناوری راهیان نور دارای ارزش افزوده شود. ایشان بر ایجاد ارتباط ناگسستنی بین راهیان نور و دفاع مقدس تأکید دارند و معتقدند لزوم رعایت ایمنی مسافران راهیان نور اهمیت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار