وزیر انرژی قطر: به نفع ماست که بر روی صنعت گاز متمرکز شویم

سعد الکعبی خروج قطر از اوپک و تمرکز این کشور بر صنعت گاز را به نفع کشورش دانست.

وزیر انرژی قطر: به نفع ماست که بر روی صنعت گاز متمرکز شویمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سعد الکعبی -- وزیر انرژی قطر -- شامگاه چهارشنبه اعلام کرد: ما با بررسی شرایط حضورمان در اوپک و سیاست هایمان در حوزه انرژی به این نتیجه رسیدیم که قطر کشوری گازی است و بنابراین به نفع ما است که بر روی صنعت گاز متمرکز شویم. وجود ما در اوپک ارزش افزوده ای ایجاد نمی کند اما در صنعت گاز می توانیم موفق تر باشیم.

وزیر انرژی قطر در پاسخ به این سوال که آیا گمان نمی کند اقدام کشورش موجب خواهد شد کشورهای دیگر به تلافی خروج از اوپک، از مجمع کشورهای صادر کننده گاز خارج شوند؛ گفت: هر کشور یا هر نهاد دیگری می تواند به تنهایی در باره انرژی خود تصمیم بگیرد. ما براساس نیاز و راهبرد خود این تصمیم را گرفته ایم و کشورهای دیگر هم می توانند چنین کنند.

وی تاکید کرد: من به شما اطمینان می دهم که این تصمیم سیاسی نیست. ما تنها ششصد هزار بشکه در روز نفت تولید می کنیم و خروج ما تاثیر چندانی در اوپک ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که ایا این تصمیم خروج از اوپک ناگهانی بوده ؛گفت: خیر، از یک ماه گذشته ما در حال بررسی این مساله بودیم و این تصمیمی نبود که تنها وزیر انرژی گرفته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با خبرنگاران حاضر در هتل کمپسنکی وین افزود:با وزیر نفت کویت، عراق و عمان دیدار کردیم و فردا تصمیم داریم با وزیر نفت ایران قبل از نشست اوپک دیدار داشته باشیم. خروج از اوپک خروج از جهان نیست و ما به همکاری های دوجانبه ادامه می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که ایا قطر روزی به اوپک باز گردد، گفت: فعلا نه .. ما اکنون خارج شده ایم .نمی توانیم بگوییم هرگز به اوپک باز نخواهیم گشت.

وزیر انرژی قطر در پایان گفت: در نشست افتتاحیه اجلاس روز پنجشنبه اوپک شرکت دارد؛ اما در نشست پشت درهای بسته اوپک حضور نخواهد داشت و وین را ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار