دستگاه‌های مختلف برای مقابله با زمین‌خواری هماهنگ باشند

رئیس دادگستری دیلم گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید به صورت هماهنگ با زمین‌خواری برخورد کنند و در این زمینه هیچ گونه کوتاهی پذیرفته نیست.

دستگاه‌های مختلف برای مقابله با زمین‌خواری هماهنگ باشندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی بهشتیان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان دیلم، مقابله با زمین‌خواران را از دغدغه‌های اصلی مردم عنوان کرد و افزود: تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در این شهرستان رو به افزایش است و پیشگیری از این پدیده ضروری است.

وی، اسناد مشاعی، مشخص نشدن حدود اربعه اراضی ملی، نبود مستندسازی و نقشه جامع اراضی ملی از جمله عوامل رشد پدیده زمین خواری در شهرستان دیلم برشمرد و یکی از راه‌های مبارزه با زمین خواری و تثبیت مالکیت دولتی بر اراضی را، صدور سند مالکیت و اجرای طرح کاداستر (حدنگار) دانست.

رئیس دادگستری دیلم از ادارات متولی زمین خواست هر چه زودتر اسناد خود را به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان برای صدور سند بفرستند.

عبدالامیر قاسمی فرماندار دیلم نیز با تاکید بر مقابله جدی با زمین خواری گفت: در مبارزه با زمین خواری همه دستگاه‌ها هماهنگ عمل کنند و با دستگاه قضایی شهرستان تعامل داشته باشند.

همچنین دادستان دیلم، سهل انگاری دستگاه‌های دولتی را یکی از عوامل تصرف اراضی ملی عنوان کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی از دغدغه‌های بحق دستگاه‌هاست، اما این کمبود نمی‌تواند علت سهل انگاری آنان درمبارزه با زمین خواری باشد.

احمد دامی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در ابتدای شروع به تصرف زمین‌ها، موارد را اعلام کنند تا برخورد قاطع با متصرفان صورت گیرد و از ادامه تصرف جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: پرونده‌های زمین خواری به صورت ویژه و خارج از نوبت در دادگستری شهرستان رسیدگی و تا دستیابی به نتیجه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ک

پرونده‌های زمین خواری به صورت ویژه بررسی می‌شود

برچسب ها: زمین خواری ، کاداستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.