توسط دادگستری کرمان برگزارشد؛

دوره آموزشی آشنایی با وظایف قیم یا ولی قهری

معاون فرهنگی دادگستری استان کرمان گفت:: دوره آموزشی آشنا کردن قیم و، ولی قهری با وظایف خود صبح امروز با حضور ۱۰۰ نفر از مدعوین در دادگستری کرمان برگزار شد.

دوره آموزشی آشنایی با وظایف قیم یا ولی قهریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانحجت الاسلام و المسلین عباس اسدی گفت: هدف از برگزاری این دوره آشنا کردن با وظایف قانونی و شرعی افرادی است که به عنوان قیم برای فرزندان فاقد، ولی (پدر یا جد پدری) منصوب می‌شوند، تا بتوانند به جای پدر به نحو احسن نسبت به انجام امور فرد تحت قیومیت خود اقدام کنند.

وی افزود: دفتر حمایت از حقوق کودکان و زنان معاونت فرهنگی قوه قضائیه تصمیم دارد آموزش‌های لازم را به همراه استفاده از مقررات مدون با زبان عرف جامعه به این افراد که مسئولیت سنگینی دارند، ارائه دهد.

این مقام قضائی گفت:: تصمیم داریم که این دوره در حوزه‌های قضائی استان که دارای پرونده‌های متعدد سرپرستی هستند، نیز برگزار شود.

شایان ذکر است در این جلسه که با مسئولیت دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان معاونت فرهنگی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین صباحی رئیس شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان (شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های خانواده) مشکلات محجورین و صغار و نکات مهم قانونی اعم از وظایف و اختیارات افراد قیم را تشریح و به صورت حضوری به سوالات کتبی و شفاهی مراجعین پاسخ داد.
انتهای پیام/ح

دوره آشنایی یا قیم یا ولی قهری در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.