رئیس سازمان جنگل ها در کاشان عنوان کرد؛

تخصیص 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبخیزداری کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تخصیص 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی با عنایت مقام معظم رهبری برای آبخیزداری کشور خبرداد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،خلیل آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نخستین جشنواره کشت بادام کوهی در برزک کاشان گفت: همه ما مدیون توجه ویژه مقام معظم رهبری بدلیل اهمیت و حساسیت و نیاز جامعه و مطالبه مردم هستیم که حتی دفتر معظم له پیگیر مسایل آبخیزداری و منابع طبیعی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری از حکم قضایی قلع و قمع درختان ناراحت و ناخشنود است گفت:ما سربازان نظام و شما مردم ولی نعمت و حاکمان اصلی نظام هستید چرا که قدرت خدا در قدرت مردم است و شما هستید که همه با هم می توانید مملکت را حفظ و آباد کنید.

به گفته وی، ۶۰۸۴ پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی کوچک و بزرگ در شهرستان ها و روستاهای کشور در حال اجرا است.

آقایی، استقبال و شوق و خشنودی مردم از اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری را تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح های عام المنفعه پر خیر و برکت علاوه بر افزایش بارندگی عامل آبادی مزارع، جلوگیری از روان شدن سیل و حفظ محیط زیست می شود.

وی، ظرفیت بالقوه منابع طبیعی در کاشت محصولات متناسب با آن را ظرفیت بالقوه و ثروت عظیم کشور دانست و گفت: امروز در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی توجه ویژه شده و فعالیت های خوبی در حال اجرا است.

آقایی ، در پایان با تأکید بر اینکه کشت بادام کوهی در تمام وسعت یک میلیون هکتاری حوزه چم رود در برزک استفاده شود از تخصیص ۶ میلیارد تومان برای این منطقه در سال آینده قول مساعد داد.

شایان ذکر است: نخستین جشنواره کشت بادام کوهی در ارتفاعات جنوب غربی کاشان واقع در بخش برزک و نیاسر با حضور خلیل آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و  حمید ظهرابی، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزارشد.

 

انتهای پیام /س

کشت بادام کوهی در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار