باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آیا قیمت افسارگسیخته لوازم خانگی رها شده است؟

افزایش قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی در چند ماه اخیر بسیار ملموس به نظر می‌رسد، بازاری که مشتریان را به دلیل نرخ‌های تصاعدی دلسرد کرده است.

آیا قیمت افسارگسیخته لوازم خانگی رها شده است؟به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، لوازم خانگی از نمونه کالا‌ها و محصولاتی به شمار می‌رود، که اجتناب از خرید آن غیر ممکن است و مبرهن و بدیهی است که امکان زندگی عادی در خلاء و فقدان لوزم خانگی مورد نیاز منازل و خانوار‌ها امری ناشدنی خواهد بود.

به تبع، در صورت افزایش قیمت‌ها در ارتباط با کالا‌های ضروری، فشار و سنگینی آن برای جامعه هدف به‌صورت شدیدتری احساس می‌شود.

به تعبیر دیگر، کنار آمدن با افزایش فزایندة قیمت‌ها در خصوص کالا‌های لوکس و تشریفاتی با سهولت و سادگی هر چه بیشتری میسر می‌شود، اما وقتی ماشین لباسشویی، یخچال، فریزر و محصولات اینچنینی با رشد و افزایش قیمتی سرسام آور روبه‌رو می‌شوند، طبیعتا هضم این افزایش نرخ‌های افسار گسیخته  ساده نیست.

در طی ماه‌های اخیر، بازار لوازم خانگی بیش از هر زمان و مقطع دیگری، رشد سرسام آور قیمت‌ها را تجربه کرده است.

اگر در دوران نه چندان دور گذشته، بخشی از جامعه از حیث تنوع، به تعویض لوازم منزل خویش مبادرت می‌ورزیدند، اما امروزه، بخشی از اقشار نیازمند به چنین اقلامی، فارغ از نگاه تنوع گرایی، در خرید محصولات مورد نیاز خود درمانده و مستأصل شده اند.

به تبع، با افزایش نرخ ارز، در ماه‌های گذشته، رشد قیمت‌ها در بسیاری از کالاها، اجتناب ناپذیر بوده، اما در شرایطی که با تدابیر اتخاذ شده، نرخ ارز، روند نزولی را تجربه می‌کند، بالا رفتن مجدد قیمت‌ها، قابل فهم و درک نیست و این سئوالی است که مشتریان و جامعه هدف بازار لوازم خانگی نیز پاسخی منطقی برای آن پیدا نکرده اند.

آنچنان که گزارش‌های رسانه‌ها و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، بازار لوازم خانگی در ارتباط با بسیاری از اقلام و محصولات با رشد ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی مواجه شده اند و همین امر باعث شده بسیاری از مشتریان این بازار، به خرید لوازم خانگی دست دوم روی آورند و بعضا شاهدیم کالا‌های قاچاق عرصه مذکور را بستری مناسب برای عرضه خود می‌بینند.

افزایش قیمت‌ها در شرایط رکود با هیچ منطقی سازگار نیست

امین خسروی نیا، یکی از توزیع کنندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش ملموس و قابل توجه تقاضا در پی افزایش سرسام آور قیمت لوازم خانگی، اظهار کرد: طبیعتاً با کاهش قدرت خرید مردم، امکان تهیه بسیاری از اقلام و محصولات از مردم سلب می‌شود و این محدودیت در ارتباط با کالا‌هایی که رشد قیمتی آنها فزاینده‌تر است بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: در این میان، بازار لوازم خانگی از تبعات و پیامد‌های رشد سرسام آور قیمت‌ها مصون و بی نصیب نمانده و به تبع وقتی کالایی با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی و حتی بیشتر قیمت‌ها، مواجه می‌شود انگیزه لازم برای خرید چنین محصولاتی تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

این توزیع کننده لوازم خانگی گفت: طبیعتا در چنین شرایطی، بسیاری از اقشار جامعه، قادر به خرید این کالا‌ها نخواهند بود و این عارضه ضریب تقاضا برای خرید محصولات اینچنینی را با اُفت و کاهش محسوسی مواجه می‌سازد.

خسروی نیا تصریح کرد: در شرایطی که در رکود اقتصادی قرار داریم و این رکود آنچنان ملموس و مشهود است که انکار آن غیرممکن است، افزایش قیمت قابل هضم و درک نیست و به تبع در چنین شرایطی با بالا رفتن هر چه بیشتر قیمت ها، بر عمق و دامنه رکود افزوده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با تدابیر و برنامه ریزی‌های عملیاتی شده، نرخ ارز روند نزولی به خود گرفته، اما در همین مقطع کاهش نرخ ارز، برخی از اقلام و لوازم خانگی با رشد قیمتی ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه شده‌اند.

گرایش مردم به لوازم خانگی قاچاق و بدون گارانتی، رو به افزایش است

متأسفانه، با بالارفتن قیمت‌ها، بخشی از متقاضیان لوازم خانگی، به خرید و تهیه لوازم خانگی قاچاق روی آورده اند و گویی کیفیت نیز برای آنها چندان مهم نیست.

علیرضا یار احمدی، یکی دیگر از توزیع کنندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن انتقاد از افزایش سرسام آور قیمت لوازم خانگی، گفت: برخی از مردم گمان می‌کنند عامل افزایش قیمت ها، توزیع کنندگان و فروشندگان این اقلام و محصولات هستند و به زعم آن‌ها سود این افزایش به جیب فروشندگان می‌رود، در صورتی که این ذهنیت نادرست و خلاف واقع است.

وی افزود: هیچ فروشنده و توزیع کننده عاقلی، مایل به چنین افزایش قیمتی نیست، زیرا به تدریج عارضه مذکور باعث کاهش ضریب خرید می‌شود و آنچنان که امروز شاهد هستیم بخشی از مردم به خرید و تهیه محصولات قاچاق، فاقد گارانتی و بعضاً بی کیفیت روی می‌آورند.

یار احمدی تصریح کرد: بنده شخصا شاهد بودم والده یکی از زوجه که در آستانه ازدواج بود صریحا مطرح نمود که برای من کیفیت مهم نیست، زیرا توان خرید محصول گران قیمت را ندارم، لذا صرفا به جور کردن جهیزیه با قیمت حداقلی، می‌اندیشم.

وی افزود: البته رویکرد کلیت جامعه اینچنین نیست، ولی نمی‌توان این واقعیت را از نظر دور داشت که چنین مواردی بازتاب گرانی‌های افسارگسیخته در بازار لوازم خانگی است که می‌باید به‌صورتی جدی و قاطعانه برای آن چاره اندیشی شود.

این توزیع کننده لوازم خانگی در ادامه گفت: در شرایطی که پیش از این، برخورداری لوازم خانگی از گارانتی یکی از معیار‌ها و شاخص‌های اصلی انتخاب از سوی مشتریان بود امروزه بسیاری از متقاضیان لوازم خانگی، به دلیل اختلاف قیمت محصولات قاچاق و فاقد گارانتی با کالا‌هایی که از مجاری قانونی عبور کرده اند و از ضمانت برخوردارند، به خرید لوازم خانگی قاچاق متمایل شده اند محصولاتی که بعضا بی کیفیت و قلابی هستند و مشتریان با خرید آن به نوعی پول خود را دور می‌ریزند.

قیمت کالا‌ها رها شده است

چندی پیش، محمد طحان پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌وگویی با رسانه‌ها اظهار کرد: در شرایطی شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی برخی از لوازم و کالا‌های خانگی هستیم که اساسا ارز بَری چندانی ندارند.

وی افزود: قیمت کالا‌ها رها شده و متاسفانه توجه چندانی نیز به این عارضه نمی‌شود و به واقع قیمت لوازم خانگی برای تولیدکنندگان آزاد شده و در شرایطی که رقیبی برای آنها وجود ندارد متضرر اصلی، خریداران و مشتریان لوازم خانگی هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید: بنابر گفته وزارت صمت، هر تولیدکننده‌ای در سامانه ۱۲۴، فهرست قیمت‌های خود را اعلام ننماید از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده مُتِخَلِف شناخته می‌شود و برای چنین مراکز تولیدی، تشکیل پرونده می‌شود.

تأمین مواد اولیه یکی از مشکلات اصلی حوزه تولید است/ آیا شبکه توزیع، در بحث افزایش قیمت‌ها دخیل است؟

چندی پیش، سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با شبکه خبر، در تشریح علل و عوامل گرانی لوازم خانگی اظهار کرد: تأمین مواد اولیه یکی از مشکلات اصلی عرصه تولید است و به هر ترتیب انتظار می‌رود نظارت‌ها با دقت و شدت هر چه بیشتری اعمال شود، در غیر اینصورت با رها شدن بازار، وضعیت به مراتب بُغرَنج‌تر خواهد شد.

وی افزود: می‌باید بخشنامه‌های مناسبی، در راستای حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده توامان با یکدیگر اجرایی شود.

باستانی معتقد است، افزایش قیمت صرفا به شبکه توزیع باز نمی‌گردد، اما این واقعیت نیز وجود دارد که تولیدکنندگان نیز به دلیل مشکلاتی که با آن مواجه هستند ضریب عرضه را کاهش داده اند.

انصاری دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در ادامه این گفت‌وگو با رد کردن موضوع افزایش قیمت‌ها از سوی تولیدکنندگان بیان کرد: در حوزه عرضه، میان شبکه تولید و مصرف کننده حلقه واسطه‌ای موسوم به شبکه توزیع در بحث افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار است.

بنابر اعلام سازمان تعزیرات حکومتی، از ابتدای سالجاری بیش از ۳ هزار و ۲۵۰ پرونده در ارتباط با کالا‌ها و خدمات تشکیل شده که بیش از ۲ هزار و ۱۶۰ پرونده مربوط به حوزه لوازم خانگی بوده است.

در هشت ماهه نخست سالجاری نیز (بنابر اخبار و گزارشات موجود در رسانه‌ها) در بخش لوازم خانگی، ۷۴ میلیارد ریال جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

به هر ترتیب امید آن می‌رود که با اتخاذ تدابیر هوشمندانه، بازار لوازم خانگی و کیفیت قیمت گذاری آن به نحو منطقی و شایسته تری انجام پذیرد امری که قطع به یقین، حصول آن نقش بسزایی در تسهیل ازدواج جوانان ایفاء می‌کند، در غیر اینصورت ازدواج آسان، به مثابه شعاری بدون عمل بر روی کاغذ‌ها باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
همه چیز رها شده
-
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
پیشنهاد ی شود وزارتخانه ای تحت عنوان قاچاق کالا بوجود بیارن لااقل یک عده سرکاری میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
فقط لوازم خانگی نیست بلکه آدم می بینه که قیمت همه چیزرهاشده است.علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
فقط لوازم خانگی نیست بلکه آدم می بینه که قیمت همه چیزرهاشده است.علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
مگه شک داشتید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
چرا بازار دست سرمایه داران و مغازه دارن قرار گرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۳:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
اصلاح طلب ها هیچ ارزشی برای مردم ایران متصور نیستند
Germany
نوید
۲۳:۱۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
من که یخچال نمی خرم زمین را حفر می کنم و غذاهام را داخل زمین میزارم خودش سرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
تورم صد در صدی چیه ؟ یخچال فریزر سه تومانی شده 13میلیون.این تورم چند درصده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
مسئولین کاری به اقشار کم درامد ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
دوستان نگران نباشید. همه این گرونیا به خاطر منه. من که ازدواج کنم بعد همه چیز ارزون میشه تو کل تاریخ همه چیزا اینقد گرون نبوده همین که من میخواستم ازدواج کنم قیمتا سر به فلک کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
ما چه گناهی کردیم که جوانیمون تو ای اوضاع میگذره. خدا قدیمیا رو خیلی دوست داره، راحت سر کار رفتن درسشون رایگان بوده، مسکن ارزون همه چی ارزون. خدایا از زندگانیم گله دارد جوانیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
خدا اون قدیمی هارو بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
آمرزیده مطمئن باش
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۵۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
سال دیگ میخاد حقوقا ۲۰ درصد بره بالا ....۲۰ درصد ها .... بازم میگم ۲۰ درصد دیگ غمتون چیه :((
یادم رئیس جمهور اوایل سال گفت اقلام اساسی اصلا گرون نمیشه مرسی ک ب فکر مردمید :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
بیست درصد کارمندان دو سه میلیونی با بیست درصد مدیران هفت هشت میلیونی خیلی فرق داره!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
منتظر یه بهانه هستن که اجناس رو ببرن بالا و زور هیچ کس هم نمیرسه قیمت هارو کنترل و به قیمت های قبل برسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
آیا قیمت افسارگسیخته لوازم خانگی رها شده است؟
آیا قیمت افسارگسیخته لبنیات رها شده است؟
آیا قیمت افسارگسیخته مسکن رهاشده است؟
آیا قیمت افسارگسیخته حبوبات و برنج و .... رها شده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
دلار بلا میره مساوی گرانی دلار پایین میاد مساوی گرانی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۰۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
من سه جوان موقع ازدواج دارم که هرسه با مدرک وبیکارند ومن باز نشسته با دو میلیو ن حقوق هستم وتوان خرید جهیزیه ندارم چکار کنم ای مسئولین کجایید شما را به خدا فکری کنید فکری گنید فکریکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
مسئولین کاری نمیکنن..مگه خوده خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
خوشا به حالت دو میلیون ماهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشنای
۱۸:۰۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
بازار آزاد یعنی همین...علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
بلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
همه به زبان سرخه ای بگویید : علی برکت الله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
باز بفکر همشهریان هم باش خوبه ا... برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
خیلی باحال گفتی دمت گرم
Netherlands
سهیل
۱۶:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
به ولله قسم تهیه جهیزیه برای دختر یه کابوس شده
وقتی یخچال ایرانی قیمتش 15 میلیون تومن هست چه کار کنیم ؟
به خدا توان خرید جهیزیه نیست
دختر عقد کرده ولی پول نیست که جهیزیه تهیه بشه و بره سر زندگیش
حداقل 100 میلیون پول میخواد
والا ما دنبال جنس ایرانی ارزون هستیم که حساب کردیم 100 میلیون پول میخواد
خدایا خودت رحم کن دولت هم به فکر نیست
بعد تبلیغ ازدواج میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
همه چی گرونه ایرانی و خارجی هم نداره من که از مردادفقط درحال قیمت گرفتن وبررسی کیفیتهام .هیچ بقالی هم نمیگه ماست من ترشه حسابی ادموگیج وسردرگم میکنن.قیمتهاهم بامدادروی کالاها نوشته شدن.نظارتها پس کجان بازرسا درچه حالن؟تکلیف چیه صبرکنیم یا بریم دنبال دست دوم یا دنبال وام؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
من گرفتم یخچال 2500
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
دولت خودش می خواهد گرانی باشه ومردم به فکر درآوردن یک لقمه نون باشند تا از گشنگی نمیرن و بفکر مسایل دیکه نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
این چه وضع گرانیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
این چه وضع گرانیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
آقای رییس جمهور گرانی وتورم را کنترل کنید سریع ، جونمون ازدست گرانی به لب مان رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
هرروز شاهد گرونی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
بلعت گرانی بنظر من ما باید زندگی غار نشینی رو در پیش بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
مرگ بر گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
مرگ بر گرونی
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
مردم هم انصافا تا حدود خیلی زیادی به جنس ایرانی رو آوردن ولی حالا که واردات نیست وانحصاری شده چرا کسی بهشون نمیگه چرا مردم را با این افزایش قیمتهای سر به فلک کشیده اذیت می کنید ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
جنس ایرانی؟ کافیه یه سر به چندتا سایت ایرانی بزنین تا از اوضاع فروششون اگاه بشین.یا کالا موجود ندارن یا بروزآوری مال مدتها قبله یا ...باورکنین انصاف هم خوب چیزیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
خدا شاهده قیمتها سر به فلک میکشن،ما چه گناهی کردیم جوونیم،چطور زندگی تشکیل بدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
خ دزفولب
۱۴:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
دلار 15 و 12 تومن چقدر فرق دارن که قیمتا بخواد کاهش پیدا کنه یا نه
Ukraine
سجاد
۱۶:۲۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
منظورت دلار 18 تومن و 11 تومنه آقای فروشنده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
مردم مجبورن جهیزیه بخرن.خدا نگذره از کسانی که مسبب اینهمه گرانی شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
مسبب این گرانیها فقط و فقط دولت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
کی به کی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
به داد ماجوونا برسین دیگه طلا رو رسوندین به ۴۷۲ هزارتومن برا ازدواج ۹میلیون دادم یک حلقه و یک النگو شد حالا میخوام وسایلمو بخرم میرم بازار وحشت میکنم چرا مردمو عذاب میدین این بود آنچنا رفاهی که زمان انتخابات۹۶ وعدشو دادین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۲:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
ایران خودرو تا دیروز میگفت قطعه نداره ماشینای ثبت نامی رو تحویل بده...الان ک گرون کرده فروش فوری زده در حالی ک خیلیا باید مرداد ماشینشون میگرفتن....اخه ب کی درد دلمون بگیم هرچی بگیم هیچکس دلش ب حال ملت نمیسوزه
Finland
سهراب
۱۲:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
مسئله سادست ! گمرک رو بستن ! فقط کالای اساسی وارد میشه ! کالا چون نیست گرون میشه رکود هم باشه گرون میشه ... گمرک رو باز کنن بهتر میشه ( البته اون موقع دلار میره بالا ) نور علی نور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
انحصار کمر مردم رو شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
انحصار مردم رو بدبخت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
چی رها نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
یارانه وحقوق بازنشستگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
مشکلات مردم کنترل کنید لطفاااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
نمیتونن کنترل کنن قیمت هارو!!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۰۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه مسئولین وضعیت رو به حال خود رها کرده اند و توان مدیریت اوضاع را ندارند. بهتر است افرادی دلسوز مردم ضعیف و کم درامد روی کار باشند تا چاره ای بیاندیشند و مشکلات خصوصا قشر متوسط به پایین جامعه را حل کنند/ مسئولین ما مرفه نشین هستند. اینها دغدغه ی اصلی انها نیست/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
اگر با قاچاق بر خورد تندی شود یخچال تولید داخل به اندازه قیمت پراید می شود چون مبینند انحصار است و مردم هر چه بگوییم می خرند کجا به یاد می اورید یک جفت دمپایی ساخت وطن پنجاه هشت هزار تومان شود .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۰:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
همه چی رها شده، بفرمائید چی رها نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
ناامیدیم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
و صد البته از گرفتاری مردم و غرق شدن مردم در مشکلات استقبال میکند
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۰:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
همه چی رها شده، بفرمائید چی رها نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
الان یکی بخواد ازدواج کنه آیا به نظر شما میتونه با این قیمتهای فضایی لوازم خانگی خریداری کنه؟ آیا میشه بدون یخچال زندگی رو شروع کرد؟ بعد میگن چرا ازدواج کم شده خب بابا جان مسئولین چاره ای بیندیشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
افزایش وام ازدواج تا سقف صد میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
لوازم خانگی که هیچ کلا همه چیز رها شده هر کی هر چقد دلش بخواد
Iran (Islamic Republic of)
126127
۱۰:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
بی خیال بیایید بازار متوجه میشید که کمتر از 200 درصد افزایش قیمت نداشتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
یارانه و حقوقها رها نشده لطفا جمع نبندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
لوازم خانگی که هیچ کلا همه چیز رها شده هر کی هر چقد دلش بخواد
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۰:۰۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
این افزایش قیمت ها یک راه حل بیشتر ندارد ، نخریدن نخریدن نخریدن!!!
Iran (Islamic Republic of)
saleh
۱۲:۰۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
توی این اشفته بازار کسی توان خرید نداره
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۵۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
تکنولوژی بیشتر کارخانجات ما فرسوده و قدیمی هستند
و خط‌های مکانیزه و پیشرفته و رباتیک کمتر در کارخانجات دیده میشود
هر گاه نوین سازی در صنعت صورت نگیرد ،آن صنعت رقابتی نمیشود و مجبور است با گران کردن کالاهایش زنده بماند و همچنین با حمایت‌های دولتها و تغییر نرخ ارز ،پا برجا بمانند
که این نوع تولید ملی، بیشتر ضررش ،برای مردم فقیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
خوب که چی یک طوری نوشتی انگار در توکیو زندگی میکنیم ما مونیدم مسئولین که قیمت بازار کنترل نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
همیشه دولتها حامی کارخانجات و تولیدکنندگان بودند و مثل یک بچه دستشان را میگیرند تا بزرگ شوند و هنوز هم بعضی هایشان با کمال پررویی مدام ،کالاهایشان را گران میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
چرا لوازم خانگی ارزون نمیشه چطور میتونیم ازدواج کنیم خب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
تولید‌ کنندگان با افزایش قیمت در چنین شرایطی دست به خودکشی اقتصادی زده اند. و مسئولان نیز همه چیز را رها کرده و فقط به فشار و صرفه جوئی به حقوق بگیرها پرداخته اند.
چرا قانونگذارها و قاضیا کاری نمیکنند؟؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
دلیل اصلی هم افزایش نرخ دلار هست که نسبت به قبل سه برابر شده که بیست درصد گرونی دلار به تحریم بستگی داره و هشتاد درصد اون دست دولت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
بله رها شده همه چی رها شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۰۷:۴۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
با سلام و احترام
فقط شعار دادن و اينكه بگين گرون شده كه مهم نيست راهكار مهم هستش
بنده براي خريد لوازم برقي جهت شروع زندگي فقط 22500 ميليون بابت يخچال سايد دادم به قول فروشنده هاي محترم شركت جنس تحويل نميده بايد از بازار آزاد تهيه كرد
پس بازار آزاد رو چه كسي شارژ ميكنه
شركت هاي توليد كننده هم از اين وسط دارن لذت ميبرن و حق دلالي ميگيرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
بایددنبال راهکار باشن
Iran (Islamic Republic of)
اا
۰۷:۰۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
خودتان گران میکنید بعد خودشان میان جریمه میکنند. آیا تا به حال اینکار جواب داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
خیر رها نشده است
Iran (Islamic Republic of)
Erfaghi
۰۱:۲۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
قيمت همه اجناس ازخوراك وپوشاك ولوازم منزل وماشين وخانه وموبايل وانواع كالابا بهم ريختگى چند ماه گذشته بازار ارز همگى گران شدند.يك راه حل ساده براى تثبيت قيمتها تثبيت ارزش پول ملى است .
Iran (Islamic Republic of)
Erfaghi
۰۱:۲۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
قيمت همه اجناس ازخوراك وپوشاك ولوازم منزل وماشين وخانه وموبايل وانواع كالابا بهم ريختگى چند ماه گذشته بازار ارز همگى گران شدند.يك راه حل ساده براى تثبيت قيمتها تثبيت ارزش پول ملى است .
Kazakhstan
معلم بیچاره
۰۱:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
سلام.چرا!!!!!!!!!!!!!فقط.وفقطوچراباپایین.اومدن.دلارهیچ.کالایی.قیمتش.پایین.نیومدکه.هیچ!!!!!!!!!!!!همین.جورداره.بالاوبالاترمیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه.این.ملت.ومملکتش.رهاشدن.تاهرکی.هرکاری.که.دلش.میخوادانجام.بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تازه.محل.ومکان.نام.این.شرکتها.کالاهایی.که.تولیدمیکنن.معلومه!!!!!!!!!!!!!!!!آقایان.امروزبه/فکرباشیدفرداخیلی.دیره!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
کدوم بازار کنترل شده ک این دومیش باشه؟؟؟
آخرین اخبار