واکنش های مقامات کشوری و استانی در پی حمله تروریستی در چابهار

حمله تروریستی صبح امروز در چابهار منجر به واکنش هایی در خصوص محکوم کردن آن از سوی مقامات کشوری و استانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،ساعت ۹:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۱۵/۹/۹۷ یک دستگاه خودرو وانت به قصد اقدام تروریستی و حمله به مقر انتظامی چابهار را داشت که ماموران با هوشیاری، اقدام به موقع و شجاعانه مانع ورود آن شدند.

عامل انتحاری که موفق به ورود به مقر انتظامی نشده بود، اقدام به انفجار خود نمود که متاسفانه در این حادثه، دو نفر از عوامل انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند همچنین عامل انتحاری نیز به درک واصل شد.

این حمله تروریستی منجر به واکنش هایی در خصوص محکوم کردن آن از سوی مقامات کشوری و استانی شد.

واکنش مدیر روحانیون در امور اهل سنت به حمله تروریستی در چابهار

مدیر روحانیون در امور اهل سنت به حمله تروریستی در چابهار گفت: اتفاقی که در شهرستان چابهار و حمله انتحاری که رخ داده است از طرف جامعه اهل سنت محکوم است .

واکنش های مقامات کشوری و استانی در پی حمله ترورستی در بندر چابهار


بیشتر بخوانید:واکنش مدیر روحانیون در امور اهل سنت به حمله تروریستی در چابهار


فرمانده انتظامی، اقدام کور تروریستی چابهار را محکوم کرد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ، اقدام کور حادثه تروریستی چابهار را که منجر به شهادت دو تن از همرزمان جان برکف فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار  و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد را محکوم کرد. 
 


نماینده مردم چابهار در مجلس حادثه تروریستی چابهار را محکوم کرد

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار، گفت: مردم چابهار از هر قشر وگروهی از عوامل این جنایات بیزارند.

واکنش های مقامات کشوری و استانی در پی حمله ترورستی در بندر چابهار


بیشتر بخوانید: نماینده مردم چابهار در مجلس حادثه تروریستی چابهار را محکوم کرد


هند عملیات تروریستی در چابهار را به شدت محکوم کرد

دولت هند روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی در شهر «چابهار» ایران را به شدت محکوم کرده و مجازات عاملان این حادثه را خواستار شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ریپابلیک» هند، در بیانیه دهلی آمده است: «هند حمله تروریستی نفرت‌انگیز امروز در شهر چابهار ایران را به شدت محکوم می‌کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «به دولت، مردم ایران و خانواده‌های قربانیان این حمله تسلیت می‌گوییم و بهبودی سریع مجروحان را آرزومندیم.»

همزمان «راویش کومار» سخنگوی وزارت خارجه هند هم به این حمله تروریستی واکنش نشان داده و ضمن محکوم کردن آن، گفته است: «عاملان این حادثه باید فورا مجازات شوند. هیچ توجیهی برای برای اقدامات تروریستی وجود ندارد.»

گفتنی است، بندر چابهار به واسطه نزدیکی به اقیانوس هند و قرارگیری در مسیر انتقال زمینی کالا از هند به افغانستان، برای دهلی از اهمیت راهبردی برخوردار است. هندی‌ها قرار است برای توسعه بندر چابهار ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنند. دشمنان با اقدامات تروریستی در منطقه درصدد از بین بردن امنیت این بندر هستند.

اعضای شورای شهرستان میرجاوه حادثه تروریستی چابهار را محکوم کردند

اعضای شورای شهرستان میرجاوه بدینوسیله ضمن محکومیت حادثه تروریستی امروز چابهار ، از درگاه احدیت برای شهد اعلو درجات و برای مصدومین آرزوی شفاعت عاجل را آرزومندیم و از مسئولین زحمتکش پیگیری در شناسایی عوامل و اشد مجازات را خواستاریم.


بیشتر بخوانید: اعضای شورای شهرستان میرجاوه حادثه تروریستی چابهار را محکوم کردند


واکنش مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به حمله تروریستی امروز / مسیر توسعه چابهار متوقف نخواهد شد

روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار متن این پیام به شرح زیر است:

انالله واناالیه راجعون

عبدالرحیم کردی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت:حمله خشونت بار تروریستی امروز چابهار توسط دشمنان قسم خورده ایران اسلامی که به شهادت و جانبازی عده ای از هموطنان عزیزمان در استان سیستان و بلوچستان سرافراز منجر شد، موجب تاسف و تاثر عمیق ملت ایران و همه آزادگان جهان گردید.

بدون شک دشمنان این خاک که برای متوقف کردن حرکت پرشتاب ایران اسلامی در مسیر پیشرفت، انجام هر عمل غیرانسانی، حتی کشتار افراد بی دفاع و شهروندان را برای خود مجاز می دانند در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند و آرزوی متوقف کردن حرکت توسعه و پیشرفت در منطقه آزاد و بندر چابهار که امروز، مهمترین بندر استراتژیک ایران و در یکی از درخشان ترین و مستعدترین برهه های تاریخی خود است را به گور خواهند برد.

حمله کور امروز دشمنان این خاک نه تنها مانعی در مسیر خدمت فرزندان شما در چابهار ایجاد نخواهد کرد بلکه به لطف و یاری خدا، با قدرت هرچه تمام‌تر برنامه های توسعه ای و اقتصادی این نگین بی بدیل جنوب شرق ایران را ادامه خواهیم داد و ایمان داریم امروز ایرانیان، متحدتر از همیشه، برای به نتیجه رسیدن اهداف متعالی درنظر گفته شده برای این منطقه به یاری ما خواهند آمد.

در پایان، بار دیگر شهادت عزیزانمان را به خانواده شهدا و هموطنان عزیز تبریک و تسلیت عرض می نماییم و ضمن همدردی با مردم سربلند استان سیستان و بلوچستان، از محضر خداوند متعال، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی را خواهانیم.

مولوی عبدالحمید حادثۀ تروریستی چابهار را محکوم کردند

مولوی عبدالحمید امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان با صدور پیامی، حادثۀ تروریستی امروز (15 آذر) به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار را محکوم کرد.

وی همچنین با خانواده‌های شهدای این حادثه ابراز همدردی و برای زخمی‌ها آرزوی شفای عاجل کردند.
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، متن پیام ایشان بدین شرح است

بسم‌الله‌الرحمان‌الرحیم
حادثۀ انفجاری که در مقر فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار رخ داد و منجر به شهادت و مصدومیت شماری از عزیزان نیروی انتظامی و مردم عادی گردید، بسیار تأسف‌بار و ناگوار بود.
بنده بارها تاکید کرده‌ام و اکنون نیز تاکید می‌کنم که ایجاد هرگونه ناامنی در کشور و استان از سوی هر فرد یا گروهی که باشد، هرگز به نفع مردم منطقه نیست، بلکه دشمنان ملت و فرصت‌طلبانی که دنبال سوءاستفاده هستند را به خواسته‌هایشان می‌رساند.
بنده ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، برای شهدای این حادثه علو درجات و برای مصدومین شفای عاجل را از بارگاه الهی مسئلت دارم.
مولوی ‌ عبدالحمید
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان

پیام تسلیت رییس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به مناسبت شهادت و مجروح شدن شهروندان در حادثه تروریستی چابهار

دکتر محمدمهران امینی فرد به مناسبت مجروح و شهادت شماری از هموطنان عزیزمان در حادثه ناجوانمردانه تروریستی چابهار ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، با ارسال پیامی شهادت دوتن از جان برکفان نیروی انتظامی را تسلیت گفت.
متن پیام ایشان بشرح ذیل است:

با سلام و تحیات و با صلوات برمحمد و آل محمد (ص)
ضمن محکومیت حمله ددمنشانه و کوردلانه دشمنان قسم خورده ملت آزاده و همیشه سرافراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شهادت غم انگیز دوتن از جان برکفان نیروی انتظامی را به سبزپوشان همیشه در صحنه و ملت شهیدپرور ایران و استان سیستان و بلوچستان تسلیت عرض می‌نمایم.

پیگیری لحظه‌ای حادثه توسط وزیرمحترم بهداشت و درمان و واکنش سریع و قابل توجه اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی و همچنین مدیریت بحران دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان چابهاردر حادثه تروریستی امروز جای تقدیر و تشکر دارد.

حسب وظیفه ذاتی بعنوان بخش کوچکی از حوزه بزرگ سلامت کشور و در راستای ارج نهادن به حس انسان دوستی و تعهد و همکاری‌های بین دانشگاهی از تمام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که آمادگی خویش را جهت هرگونه همکاری اعم از لجستیکی و اعزام نیروی انسانی موردنیاز اعلام کردند تشکر می‌نمایم.
دکتر محمدمهران امینی فرد/رییس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر

حادثه چابهار تلاشی برای تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی بود

امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: حادثه تروریستی چابهار یکی از تلاش‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی و اختلاف بین شیعه و سنی بوده است.
مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور اظهار داشت: حادثه تروریستی چابهار یکی از تلاش‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی و اختلاف بین شیعه و سنی بوده که خوشبختانه با هوشیاری فرزندان نظام جلوی آن گرفته و دست این خرابکاران برای همه رو شد.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی محور وحدت و اخوت در منطقه به شمار می‌رود دشمن تلاش دارد در این برهه زمانی حساس که زمان کوتاهی تا جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مانده به انجام اقدامات خرابکارانه در کشور بپردازد.

وی ادامه داد: جنایت امروز در چابهار که به دنبال آن دو نفر از هموطنانمان را از دست دادیم حرکتی ناجوانمردانه از سوی دشمن بوده که عوامل این نوع خرابکاری‌ها جیره بگیران آمریکا هستند و با این اقدامات می‌خواهند دشمن را خوشحال کنند.

وی با بیان اینکه جامعه اهل سنت و روحانیت این جنایات را محکوم می‌کند تصریح کرد: این خرابکاری‌ها هیچ‌گاه به اتحاد و برادری که بین شیعه و سنی حکم فرما است آسیبی نخواهد رساند و مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان مانند همه دوران در نا امید سازی دشمن با یکدیگر متحد هستند.


بیشتر بخوانید:حمله تروریستی چابهار با چشم نافذ فرزندان نظام ناکام ماند


بیانه طایفه عبداللهی در خصوص محکومیت حادثه تروریستی چابهار

بسم رب الشهدا و الصدیقین

خبر تلخ حادثه تروریستی در چابهار که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از عزیزان هموطن ایران اسلامی شد قلب ما و همه هم میهنان را داغدار نمود.

متاسفانه برخی مزدوران خبیث و وابسته به استکبار جهانی در اقدامی نابخردانه و جاهلانه اقدام به شهادت دوتن از مدافعان وطن و زخمی کردن تعدادی از هموطنان و هم استانی‌های عزیز و بی گناه کردند که این اقدام ننگین آنان را محکوم می‌کنیم.

دشمنان ملت ایران با اقدام به این جنایت اعلام کردند هدف شان انتقام از نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران است، در حالی که قصد آن‌ها انتقام از مردم ایران بوده است، چرا که مردم و نیرو‌های نظامی و انتظامی از یکدیگر جدا نیستند و مدافعان حریم مقدس ایران اسلامی، فرزندان همین ملت می‌باشند.

طایفه عبداللهی شهرستان دلگان ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدا و نیز ملت شریف ایران، این حادثه تروریستی را به شدت محکوم می‌کند. شایسته است نهاد‌های امنیتی کشور در اولین فرصت پاسخی قاطع و سنگین از جانب ملت غیور ایران به این خونخواران و حامیانشان بدهند.

از طرف طایفه عبداللهی شهرستان دلگان

محکومیت حادثه تروریستی چابهار از سوی معتمدان طوایف رخشانی و بامری

مردم بلوچ هیچگاه از تروریست‌ها حمایت نخواهند کرد/ تروریست‌ها برای رسیدن به اهداف خود دست به هر اقدامی می‌زنند.

ناصر عباسی راد معتمد طایفه رخشانی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی صبح امروز در چابهار، اظهار کرد: تروریست‌های مورد حمایت غرب درصدد ناامن نشان دادن کشورمان هستند.

وی افزود: بدون تردید تروریست‌های تکفیری با این عمل ننگین خود نشان دادند که برای رسیدن به منافع خود و اربابانشان دست به هر جنایتی می‌زنند.
عباسی راد اضافه کرد: باید با جنایتکاران، تروریست‌ها و بانیان این عوامل جبهه کفر و استعمار به صورت قانونی برخورد شود.

معتمد طایفه رخشانی ادامه داد: ما مردم بلوچ نقشه‌های دشمنان نظام اسلامی را خنثی خواهیم کرد.

ناصر عباسی راد افزود: قطعا ایادی استکبار به سزای عمل ننگین خود خواهند رسید.

چنگیز نوابی ریش سفید طایفه بامری اظهار کرد: تروریست‌های مورد حمایت دنیای استعمار و استکبار در چابهار دست به این جنایت زده اند.

این معتمد گفت: تروریست‌های تکفیری با حمله به افراد بیگناه اوج خباثت خود را به همگان نشان می‌دهند.

معتمد طایفه بامری عنوان کرد: مردم بلوچ هیچگاه از تروریست‌ها حمایت نخواهند کرد.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی تحمل قدرت گرفتن نظام انقلابی ما را ندارند.

قطعا مسیر توسعه بندر چابهار متوقف نخواهد شد

اقدام تروریستی امروز در چابهار نشان داد نه تنها آمریکایی‌ها با معافیت بندر استراتژیک چابهار از تحریم‌ها امتیاز خاصی برای منطقه در نظر نگرفته اند بلکه همزمان ایجاد ناامنی عینی و روانی را از طریق عوامل خود به عنوان سناریو جایگزین در دستور کار دارند.

آمریکایی‌ها به دنبال کریدور امن برای خود نیز بوده اند که با هوشیاری دستگاه دیپلماسی و مراجع مربوطه، نتوانسته و نخواهند توانست توپی که به دیوار زده اند را دریافت کنند.

سالهاست حربه نخ‌نمای اختلاف مذهبی و قومی زنگ باخته است و مردم شیعه و سنی و اقوام مختلف یکپارچه بوده اند علی رغم اینکه ممکن است در درون خانواده مشکلاتی هم وجود داشته باشد، اما نکته اساسی این است که ملت ایران یک‌خانواده اند.

ترامپ قمار باز ظاهرا تاسش را گم‌کرده است و‌اکنون محاسباتش را در همان مستی یک رئیس جمهور آمریکایی بر پایه فرضیه‌های غلط و تکرار اشتباهات گذشته پی ریزی کرده است.


بیشتر بخوانید:پیام وزیر کشور در پی حادثه تروریستی در چابهار


تقدیر معاون سیاسی امنیتی استاندار از عملکرد مطلوب اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان امام علی (ع) چابهار

مرعشی معاون سیاسی امنیتی استاندار به همراه شورای تامین استان، فرماندار چابهار و معاون درمان دانشکده از بیماران حادثه تروریستی چابهار عیادت کردند.

مرعشی ضمن بازدید، با بیماران در خصوص نحوه خدمات رسانی گفتگو ساعتی کرد و پس از پایان بازدید از رضایت بیماران خبر داد و گفت: مجروحین حادثه امروز از خدمات سریع و مناسب اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان امام علی (ع) رضایت کامل داشتند. 

عبدالعزیز بلوچزهی رئیس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان طی پیامی حادثه تروریستی چابهار را بشدت محکوم کرد

‌متن پیام به شرح ذیل است:

 (انا لله و انا الیه راجعون)

‌‌سوداگران مرگ و وحشت بار دیگر خشونت علیه انسانیت را به نمایش گذاشتند؛ چابهار شهر امن را تبدیل به جولان مقاصد شوم خود قرار دادند، این عمل وحشیانه و بیماری فکری خودکشی و دگر کشی توسط تمامی سطوح شورایی اسلامی استان سیستان و بلوچستان بشدت محکوم و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهیدان و مجروحین این حادثه ناگوار، از خداوند متعال برای خانواده‌های این عزیزان صبر و بردباری مسئلت دارم.

‌روابط عمومی شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار