روشی عجیب و تاثیرگذار برای کنترل فشارخون در بانوان

تحقیقات کارشناسان ثابت کرده است که انجام برخی کارها سبب کاهش خطر افزایش فشارخون به ویژه در بانوان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مسواک زدن و اهمیت دادن به نظافت و سلامت دهان و دندان، سبب کاهش خطر افزایش فشارخون می‌شود.


بررسی‌های جدید نشان می‌دهند، زنانی که دارای مشکل‌های بهداشت دهان و دندان هستند ۲۰ درصد بیش از دیگران دچار بیماری فشارخون بالا می‌شوند.


کارشناسان دانشگاه بوفالو (Buffalo University) این نتیجه‌ها را با تحقیق برروی بیش از ۳۶۵۰۰ زن در طول سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ به دست آورده است.
افرادی که دچار مشکل عفونت لثه هستند یا تعداد زیادی از دندان‌هایشان را از دست داده‌اند بیش از دیگران به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند.


یکی از دلایل افزایش خطر افزایش فشارخون در افراد دچار لثه و دندان‌های آسیب دیده، حرکت کمتر فک، ناتوانی در جویدن مواد خوراکی، احساس درد و در  نتیجه کاهش جریان خون دربدن است.

افت سلامت دهان و دندان سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی، چون سکته مغزی، بیماری زوال عقل و سایر بیماری‌های مرگبار می‌شود.

افرادی که دندان‌های بیشتری از دست داده‌اند بیشتر تمایل دارند خوراکی‌های نرم مصرف کنند و به این ترتیب به دلیل کمتر جویدن مواد خوراکی جریان خون دربدن آن‌ها کاهش می‌یابد.


آمار‌ها نشان می‌دهند حدود ۱۶۰ هزار نفر در کشور انگلستان هر ساله در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را ازدست می‌دهند که با رعایت بهداشت دهان و دندان میزان مرگ و میر به میزان فراوان کاهش خواهد یافت.


کارشناسان به افراد به ویژه بانوان توصیه می‌کنند توجه ویژه‌ای به حفظ بهداشت و سلامت دهان و دندان خود داشته باشند، در طول روز حداقل دوبار مسواک بزنند، از مصرف خوراکی‌های شیرین، چسبناک، نوشابه‌های گاز دار خودداری کنند، به میزان کافی میوه و سبزیجات تازه و محصولات لبنی در رژیم خوراکی خود قرار دهند، مراجعه منظم به دندانپزشک نیز می‌تواند مانع از پیشرفت پوسیدگی دندان‌ها و عفونت لثه شود.


نتیجه این مطالعه درمجله آمریکایی فشارخون (the American Journal of Hypertension) منتشر شده است.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

دوستی با دهان و دندان؛ عاملی فوق العاده در کنترل فشارخون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۵:۳۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
ار خونم بالاست
آخرین اخبار