پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز دانشجو

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز دانشجو

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سلیمانی دشتکی با صدور پیامی 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

متن کامل پیام استاندار ایلام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۶ آذر یادآور شکوه دانشجو و دانشگاهی است که همواره مبداء تحولات بوده است.

روز دانشجو یادآور شهیدانی چون مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا است که ندای آزادی خواهی و استقلال طلبی را در نظام پوسیده و استبدادی پهلوی فریاد زدند و خون گرم و جوشان خود را در رگ‌های فسرده و خواب آلود جامعه آن زمان جاری و ساری کردند.

در تاریخ باشگوه انقلاب اسلامی می توان همواره نظاره گر حضور پررنگ چهره های بزرگ دینی و علمی در دوران قبل از انقلاب همچون مطهری ها، طالقانی ها، بهشتی ها و... بود که هرکدام در شکل گیری جنبش های دانشجویی نقش بی بدیلی داشته اند که نمود آن را می توان در به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به نظاره نشست.

در اوایل انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی دانشگاه نیز محمل سرداران بی ادعای جبهه و جنگ بوده است تا با نثار خون سرداران رشید جوانی چون شهید باقری ها، باکری ها، همت ها ... و تقدیم هزاران شهید دانشجو قشنگ ترین حماسه ها را در تاریخ این مرز و بوم به یادگار بگذارند.

در دوران بعد از جنگ تحمیلی نیز دانشجو و دانشگاهی تحولات عظیمی در عرصه های مختلف علمی رقم زده اند که پیشرفتهای عظیمی در نانو، توسعه علوم هوا و فضا و ... در پی داشته است تا همواره نام ایران عزیز را بر فراز قله های افتخار به اهتزاز درآورند.

در یک دهه اخیر نیز می توان شاهد نقش آفرینی انسانهای راستین مکتب دانشجویی در صحنه های مختلف از جمله فن آوری صلح آمیز هسته ای شد. دانشمندان بزرگی چون شهید شهریاری ها، علی محمدی ها، احمدی روشن ها و رضایی نژادها و ... اوج دوران طلایی جنبش ترقی خواه دانشجویی را در دهه چهارم انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت حماسۀ بزرگ ۱۶ آذر و یاد و خاطره شهدای عزیز دانشجو این روز را به عنوان نماد استقلال، آزادی و استکبار ستیزی دانشجویان به تمامی دانشگاهیان و دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی و توفیق روزافزون همگان را مسئلت می دارم.

قاسم سلیمانی دشتکی
استاندار ایلام

انتهای پیام/ د

متن پیام استاندار ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.