قاسمی:

مقابله با جرائم پولشویی مطابق قوانین داخلی با جدیت در حال پیگیری است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مقابله با جرائم پولشویی مطابق قوانین داخلی از سوی دستگاه‌های ذیربط با جدیت در حال پیگیری است.

تلاش برای مبارزه با پولشویی نقطه قوت نظام استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها با نقل قول اظهارات بطور ناقص یا عمدا مخدوش و یا حتی با انتشار مطالب ساختگی تلاش دارند تا بر اساس آن تحلیل و نتیجه گیری کرده و به مقصود سیاسی خود دست یابند.

وی ادامه داد: بار‌ها بیان شد که وجود پولشویی در کشور ما مانند سایر کشورها، موضوع قابل انکاری نیست. آنچه که اهمیت دارد وجود اراده مبارزه با جرائم مالی و پولشویی است که این اراده از میزان حساسیت همه اقشار مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران بخوبی قابل درک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: قانون، ساختار‌ها و رویه‌ها در این خصوص از بیش از یک دهه گذشته اجرایی شده و مقابله با جرائم پولشویی مطابق قوانین داخلی از سوی دستگاه‌های ذیربط با جدیت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: نهاد‌های بین المللی در ارزیابی کشور‌ها دقیقا به وجود بسترها، قوانین و سازوکار‌های اجرایی مقابله با پولشویی توجه می‌کنند تا نفس وجود جرم پولشویی در هر کشور و به هر میزان که قوانین و بستر‌ها فراگیر و مؤثر باشند کشور‌ها در موقعیت بهتری در ارزیابی‌های این نهاد‌ها قرار می‌گیرند و این موضوع ارتباطی به نفس وجود جرم در کشور مورد نظر ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با ذکر مثالی تصریح کرد: همانگونه که وجود قوانین، دستگاه‌های مجری قانون و اعلام کشف موارد کلان قاچاق مواد مخدر، نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران و همه دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر در کشور است، وجود ساختار‌های قانونی و سازوکار‌های مبارزه با جرم پولشویی و هرگونه هشدار در مورد وجود این جرائم و ضرورت مقابله با آن، به عنوان اراده حکومت و نقطه قوت کشور در برخورد با اینگونه جرائم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار