مديردرمان تامين اجتماعی استان ايلام خبر داد؛

اجرای پروژه نسخه الکترونیک در ایلام

مديردرمان تامين اجتماعی استان ايلام گفت:با توجه به حذف نسخه کاغذی پروژه توليد نسخه به صورت الکترونيک اجرا شد.

اجرای پروژه نسخه الکترونیک در ایلام

کریم لاله ماژین مديردرمان تامين اجتماعی استان ايلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: پس از اجرای موفق فاز اول طرح حذف دفترچه در سطح تمامی مراکز درمانی ملکی تامين اجتماعی در استان ايلام ، فاز دوم اين طرح را با حذف نسخه کاغذی و توليد نسخه به صورت الکترونيک در سطح مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامين اجتماعی ( پزشکان ، دندانپزشکان ، داروخانه ها ، مراکز پاراکلينيک ) شروع نموده و گام موثری در راستای استقرار طرح سلامت الکترونيک و به دنبال آن کارت هوشمند درمان در کشور باشد.

وی افزود:با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی فرآيند توليد نسخه الکترونيک برای مراکز طرف قراداد و همچنين اتمام ثبت نام مراکز مذکور در سامانه ، اين طرح رسما از ابتدای آبان ۹۷ در سطح کل استان اغاز شده و با همراهی بيمه شدگان عزيز و پزشکان فرهيخته و دلسوز ، ان شالله اين استان بتواند يک نمونه موفق برای ساير استانهای کشور باشد.

لاله ماژین ادامه داد: بهبود کيفيت خدمات درماني ارايه شده به بيمه شدگان بواسطه تشکيل پرونده الکترونيک و مشاهده سوابق مراجعات قبلی بيمار ،اصلاح مشکلات ناشی از ناخوانا بودن نسخ، کنترل تداخلات دارويی ، کاهش هزينه هاي ناشی از مراجعات مکرر بيمه شدگان جهت چاپ يا تمديد دفترچه درمانی، پرهيز از تجويز اقلام دارويی تکراری ، امکان پرداخت روزانه مبالغ نسخ به پزشکان ، دريافت اقلام دارويی يک نسخه از چند داروخانه ، صدور گواهی پزشکی به صورت الکترونيکی ، جلوگيری از جعل عنوان پزشکان و نسخ و ... از جمله مزايای اين طرح می باشند.

مديردرمان تامين اجتماعی استان ايلام  اضافه کرد:فرآيند توليد نسخه الکترونيک به اين صورت است که بيمه شده به پزشک مراجعه کرده ( بررسی استحقاق درمان و هويت بيمه شده از طريق بررسی کد ملی موجود در مدارک هويتی بيمه شده توسط سيستم انجام ميشود) و پزشک پس از انجام معاينات تشخيصی و درمانی نسبت به ثبت نسخه الکترونيک از طريق بستر اينترنت اقدام نموده و پس از آن بيمار می تواند با مراجعه به کليه مرکز پاراکلينيکی و يا داروخانه های سطح شهر يا کشور، خدمت و يا داروی خود را دريافت نمايد.

لاله ماژین عنوان کرد :بيمه شدگان تامين اجتماعی برای دريافت خدمات درمانی از مراکز طرف قرارداد مذکور ، الزامی به همراه داشتن دفترچه درمان نداشته و با ارائه هرگونه مدارک هويتی معتبر می توانند از خدمات آن مرکز استفاده نمايند.

وی یادآورشد:بی شک پيشنهادات ، انتقادات و گزارشات بيمه شدگان ، مراکز درمانی و رسانه های محترم ، راه گشای اين مديريت در اجرای موفقيت آميز اين طرح و ارتقای کيفيت خدمات درمانی خواهد بود.

انتهای پیام/ د

اجرای نسخه الکترونیک

برچسب ها: بیمه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.