سران اعرابی به دنبال تفکر استعمار پیر انگلیس و آمریکا

امام جمعه موقت ساری گفت: سران اعرابی تفکر استعمار پیر انگلیس و آمریکا را دنبال می‌کنند و بدانند که نیرو‌های غیور ایران انتقام حادثه بمب گذاری چابهار را خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) مرکز استان به حادثه بمب‌گذاری چابهار اشاره کرد و گفت: بمب‌گذاری توسط دشمنانی که مرد جنگ در میدان نیستند تلفات زیادی بر جای گذاشت و چابهار ۴۲ نفر از مردم بی‌گناه کوچه و بازار مجروح شدند.

وی افزود: سران اعرابی روسری بر سر دارند و ادای مرد بودن را در می‌آورند، اما ایران اسلامی با اقتدار مقاومت حزب الله و فاطمیون در کنار مردم سوریه ایستادند و مرد میدان بودند، این‌ها تفکر استعمار پیر انگلیس و آمریکا را دنبال می‌کنند و بدانند که نیرو‌های غیور ما انتقام خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه مردم ما در مکتب شهادت درس آموختند خطاب به دشمنان گفت: مردم ما را با ترور نترسانید.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه آمریکا لکه ننگی به نام دولت سعودی را یدک می‌کشد افزود: این‌ها که دم از حقوق بشر می‌زنند، سه سالی است که مردم و کودکان یمن را می‌کشند در این مدت آمریکا و اروپا کجا هستند؟ روزنامه‌نگاری که علیه بن‌سلمان قلم و قدم بر علیه حکومت جاهل می‌زند را به قتل می‌رسانند.

وی گفت: جای تأسف دارد که اروپایی‌ها سکوت می‌کنند، و در گوشه گوشه‌های این دنیا جنایت‌های فراوان می‌شود، ولی کسی حرفی نمی‌زند و اعتراض مردم فرانسه علیه سوخت‌های فسیلی را سلفی قلمداد می‌کنند.

امام جمعه موقت ساری افزود: امروز مصادف با روز دانشجو ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ در اعتراض دانشجویان بیدار دانشکده فنی تهران که در آن زمان در مقابل استکبار ایستادند، است و بنابر تعابیری که امام و رهبری بیان کردند کلید سعادت یک کشور به دست معلم و دانشجوست، جنبش دانشجویی ضد استبداد و عدالت خواست.

حجت‌الاسلام قاسمی گفت: جنبش دانشجویی دارای پنج رویکرد است که شامل پایبندی به پایه‌های اساسی انقلاب و پایبندی به استقلال سیاسی و اقتصادی و امنیتی و فرهنگی، هدف‌گیری انقلاب با همت بلند و حساسیت در مقابل کار دشمن، دارا بودن تقوای الهی و سیاسی و جنبش سیاسی است و دانشجویان باید همه این شاخصه‌ها را با هم داشته باشند.

وی افزود: آفت‌های دشمن دانشجویان را تهدید می‌کند که شامل نفوذ و بهره‌برداری از جنبش دانشجویی، دور کردن از آرمان‌های نظام که خون شهداست، دور کردن از جایگاه ولایت فقیه قانون، مطیع کردن دانشجویان، افتادن در دام احزاب و گم کردن هدف است، دانشجو باید بیدار بوده و همانند دانشجویان ۱۳۳۲ آگاه باشند.

وی گفت: مازندران که دریا، دشت و جنگل دارد عقب افتاده است و هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است، در واقع مازندران فقیر است، از مسؤولان بومی می‌خواهم که در مقام خود برای رفع مشکلات مازندران تلاش کنند.
انتهای پیام/آ

آمریکا لکه ننگی به نام دولت سعودی را یدک می‌کشد  

برچسب ها: حادثه ، مجلس خبرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.