پایگاه رتبه بندی تایمز نتایج رتبه بندی موضوعی سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد/دانشگاه‌های ایران در بین دانشگاه‌های برتر جهان + عکس

دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی موضوعی سال ۲۰۱۹ پایگاه تایمز حضوری چشمگیر داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: از میان ۱۱ حوزه موضوعی، دانشگاه‌های ایران توانسته اند در ۹ حوزه موضوعی پزشکی، علوم فیزیکی، هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد و تجارت، علوم زیستی، آموزش، علوم کامپیوتری و مهندسی و فناوری در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرند.

وی افزود: دانشگاه تهران در حوزه‌های آموزش، هنر و علوم انسانی و علوم اجتماعی، تنها دانشگاه ایران در بین دانشگاه‌های برتر جهان در این حوزه‌ها است.

در حوزه اقتصاد و تجارت، دانشگاه تهران به همراه دانشگاه اصفهان دو دانشگاه ایران در جمع دانشگاه‌های برتر جهان هستند.

پایگاه رتبه بندی تایمز نتایج رتبه بندی موضوعی سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد/ حضور چشمگیر دانشگاه‌های ایران در حوزه‌های موضوعی مختلف

در حوزه پزشکی از ایران ۵ دانشگاه در میان ۷۲۱ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین دانشگاه‌های ایرانی رتبه نخست را دارد و در رتبه‌های بعدی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، مشهد، تبریز و شهید بهشتی قرار دارند.

در حوزه علوم زیستی، ۱۱ دانشگاه از ایران در بین ۷۵۱ دانشگاه برتر جهان قرار دارند که دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه اول دانشگاه‌های ایران را دارد و پس از آن دانشگاه‌های فردوسی مشهد، گیلان، علوم پزشکی ایران، اصفهان، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شیراز، تبریز، تهران و ارومیه در این فهرست دیده می‌شوند.

در حوزه علوم فیزیکی، ۲۴ دانشگاه از ایران در میان ۹۶۳ دانشگاه برتر جهان دیده می‌شوند که دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های ایران به ترتیب در رتبه‌های اول و رتبه دوم قرار دارند. دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، گیلان، علم وصنعت ایران، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، تهران و دانشگاه‌های شهید مدنی آذربایجان، فردوسی مشهد، مازندران، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی شیراز، تبریز و زنجان و دانشگاه‌های الزهرا، بیرجند، اصفهان، خوارزمی، باهنر کرمان، صنعتی شاهرود، ارومیه و یزد در این فهرست دیده می‌شوند.

پایگاه رتبه بندی تایمز نتایج رتبه بندی موضوعی سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد/ حضور چشمگیر دانشگاه‌های ایران در حوزه‌های موضوعی مختلف

در حوزه علوم کامپیوتری، ۹ دانشگاه از ایران در بین ۶۸۴ دانشگاه برتر جهان قرار دارند؛ دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، شیراز، تبریز و تهران، دانشگاه‌های فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی و دانشگاه اصفهان نیز در این فهرست حضور دارند.

در حوزه موضوعی مهندسی و فناوری، ۲۳ دانشگاه از ایران در بین ۹۰۳ دانشگاه برتر جهان در این حوزه دیده می‌شود که دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌های ایران رتبه اول را در این حوزه دارند. دانشگاه‌های گیلان، کاشان، مازندران و صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، علم و صنعت ایران، شیراز، صنعتی شیراز و تبریز، شهید مدنی آذربایجان، اصفهان، خوارزمی، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، صنعتی شاهرود، ارومیه و زنجان و در نهایت دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان و یزد در این فهرست دیده می‌شوند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشور‌های اسلامی بر اساس معیار‌های علم سنجی معتبر است.
انتهای پیام/م

حضور چشمگیر دانشگاه‌های ایران در پایگاه رتبه بندی تایمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار