اختصاص بیش از۹ میلیارد ریال برای طرح آبخیزداری نیشابور

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: برای اولین بار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری نیشابور ۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، علی اصغر سهلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور در حاشیه جلسه بررسی طرح‌های آبخیزداری گفت: بیش از ۱۰ طرح آبخیزداری با مشارکت مردمی در نیشابور در حال انجام است .
 
وی افزود :در این زمینه در سه حوزه شهر بار، روستای بجنو و گلبوی شهر نیشابور عملیات آبخیزداری با اجرای بند گابیونی و سد خاکی به حجم ۳۷ هزار و ۹۵۱ مترمکعب در حال اجرا است.

سهلی تصریح کرد: اعتبارات امسال استانی و ملی اداره منابع طبیعی نیشابور در مجموع به ۱۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال رسیده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: نیشابور دارای ۲۰ حوزه اصلی آبخیزداری به وسعت ۲۲۹ هزار و ۶۰۰ هکتار است که از این مقدار ۱۳۵ هزار هکتار دارای طرح‌های مصوب آبخیزداری است که برای اجرا نیازمند بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: امسال عملیات کپه کاری، نهال کاری تلفیقی و بهره برداری باریجه در ۱۸۵ هکتار از اراضی نیشابور با هزینه ۸۰۰ میلیون ریال و عملیات کاداستر در حوزه آبخیز گلبو و بجنو با هزینه ۳۴۰ میلیون ریال انجام شد.

سهلی اظهار داشت: از ۷۱۴ هزار و ۵۱۹ هکتار مساحت  نیشابور ۴۷۰ هزار و ۳۱۷ هکتار عرصه منابع ملی است که با ۶ نیروی حفاظتی اداره می‌شود و با وجود جنگل‌های گسترده تاغ در نیشابور با حجم انبوهی از قاچاق چوب و ذغال روبرو هستیم.

انتهای پیام//آ. ح


افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات استانی و ملی اداره منابع طبیعی نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.