مدیرعامل بیمه سلامت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

استفاده از توان و تخصص کشورها در حوزه سلامت/ همکاری ما با ترکیه، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

موهبتی گفت: با توجه به سختی کاری که در حوزه سلامت داشتیم باید از مشورت و توان تخصصی کشورهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند استفاده می‌کردیم.

استفاده از توان و تخصص کشورها در حوزه سلامت/با امضای تفاهم نامه هزینه‌ها کاهش پیدا خواهد کردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت امضای تفاهم نامه بیمه سلامت با یک شرکت ترکیه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استقرار سازمان الکترونیک در خدمات سازمان بیمه سلامت در حال انجام است که خوشبختانه نتیجه خوبی داشته است؛ استحقاق سنجی و  رفع همپوشانی در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود، نسخه نویسی الکترونیکی حدود 2 ماه قبل در برخی استان‌ها انجام شد و پردازش اسناد الکترونیک را در اصفهان انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از همکاری بین‌المللی که در حوزه انجام شده است اجرای طرح تحول سلامت در کشور ترکیه بود که توفیقات خوبی در این مورد داشتیم و مردم رضایت نسبی داشته‌اند.

موهبتی افزود: با توجه به سختی کاری که در حوزه سلامت داشتیم باید از مشورت و توان تخصصی کشورهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند استفاده می‌کردیم که با کشور ترکیه شباهت‌ها و سند مشترکی داشتیم؛ خوشبختانه در بازدید از کشورها، ترکیه شباهت نزدیکی به نظام سلامت کشور ما داشت و انتخاب شد.

پیشبرد کارها در چارچوب قواعد 

مدیر عامل بیمه سلامت بیان کرد: با توجه به تأکیدی که دکتر هاشمی وزیر بهداشت داشتند این تفاهم نامه بین ما و ترکیه امضا شد و توانستیم در چارچوب قواعد کار را پیش ببریم؛ کاری که انجام شد به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد اما تغییر رفتار هم در این بین بسیار مهم است.

وی افزود: در مرحله اول باید در بخش آی تی اتفاقاتی بیفتد امیدوارم با یکپارچگی بتوان تا پایان دولت اتفاقات خوبی در حوزه سلامت رقم زد.

موهبتی گفت: هدفی که در بخش نظام بیمه‌ای به دنبالش هستیم حذف دفترچه‌ها است؛ در گذشته زمانی که فرد به پزشک مراجعه می‌کرد دفترچه ارائه می‌داد اما در این روند در مرحله اول دفترچه را حذف کردیم، و در حال حاضر کد ملی ارائه می‌شود که کدی تحت عنوان اچ آی یو در اختیار فرد قرار خواهد گرفت؛ از درگاه واحدی، استاندارد ارائه می‌شود و فرد می‌تواند دارو را بگیرد.

کاهش میلیونی مراجعات با دفترچه به مراکز درمانی

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: سامانه دارای قوانین بیمه گری است، فرد اگر خدمتی غیر از آن که در قانون گفته شده است طلب کند باید هزینه آن را از جیب خود پرداخت کند؛ کاغذ را از کل سیستم رفع کرده‌ایم که این مراجعات 190 میلیون بار از سیستم کاهش پیدا خواهد کرد.

وی یادآوری کرد: می‌توانیم هر رفتاری را کنترل کنیم؛ مهمترین بخش در نظام ارجاع پیشرفت آی تی است؛ زمانی که پذیرش شروع می‌شود تا کار پایانی اقدامات مفیدی انجام می‌شود که  به صلاح مردم و شرکت‌های بیمه‌ای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار