معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:برای ششمین سال متوالی ۷۰۰ زائر از سراسر کشور به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم مرحله دوم اجرای ششمین دوره طرح "تشرف زائران اولی" گفت: برای ششمین سال متوالی ۷۰۰ زائر از سراسر کشور که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده اند، به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند.
 
وی افزود:سفر این زائران طی ۲ دوره شامل روز‌های ۱۰ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ آذر ماه می‌شود و هم چنین در مرحله نخست اجرای این طرح، ۳۵۰ زائر اولی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و در مرحله دوم نیز ۳۵۰ نفر به مدت سه روز مهمان امام رضا (ع) خواهند بود.

حجت الاسلام عادل ادامه داد : کسانی که تاکنون به زیارت حرم نورانی حضرت امام رضا (ع) مشرف نشده و توان مالی لازم را ندارند، خادمان ثابت و افتخاری، اعضای هیات امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمان ثابت مساجد و افراد ساکن مناطق محروم روستایی که طی ۲۰ سال اخیر به زیارت حرم مطهر مشرف نشده اند، شامل این طرح می‌شوند.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این که ۶۱۶ موقوفه در زمینه پرداخت کمک هزینه به زائران حضرت امام رضا (ع) وجود دارند که عواید آن‌ها صرف افرادی می‌شود که قادر به تامین هزینه سفر به مشهد نیستند گفت:اجتماع زائران در دارالهدایه حرم مطهر و بهره مندی از سخنرانان برجسته، زیارت دسته جمعی، عکس خانوادگی زائران، برپایی خیمه معرفت، مشاوره و پاسخگویی به سئوالات شرعی با حضور کارشناسان مذهبی، مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز، توزیع بسته‌های فرهنگی و اهدای توشه و سوغات به زائران از جمله برنامه‌هایی است که برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام// ز.‌ی


اجرای ششمین دوره طرح "تشرف زائران اولی" از سراسر کشور به حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.