مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی؛

مجازات متخلفان زیست محیطی با "حکم سبز" در خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:صدور احکام جایگزین حبس از مهمترین دستاورد‌های قانون مجازات اسلامی است.

مجازات ۷۰ متخلف زیست محیطی با به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه صدور احکام جایگزین حبس از مهمترین دستاورد‌های قانون مجازات اسلامی است که دست قضات را برای صدور حکم‌هایی غیر از حبس باز گذاشته گفت: از آغاز اجرای این قانون تا کنون نزدیک به ۷۰ متخلف در حوزه‌های شکار و صید، تهدید علیه بهداشت عمومی، تخریب محیط زیست  در خراسان رضوی به روش جایگزین حبس مجازات شده اند.

وی افزود: انجام خدمات رایگان در ادارات حفاظت محیط زیست و مناطق تحت مدیریت، کاشت نهال، خلاصه برداری کتب زیست محیطی، نگارش مقاله‌های مرتبط، ساخت فیلم مستند از طبیعت و حیات وحش، پاکسازی طبیعت در تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی و شرکت در کلاس‌های آموزشی مربوطه  از مهمترین عناوین احکام سبز صادره در استان است که  درسال جاری صدور این قبیل احکام نسبت به بازه مشابه سال پیش، رشد دوبرابری داشته  اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به تاثیر مثبت حکم مجازات جایگزین حبس در جامعه اشاره کرد و گفت : صدور این قبیل احکام، در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی موثر ایفا می‌کند.

کاشمر پیشرو در صدور احکام سبز

همتی ادامه داد : صدور این قبیل احکام جایگزین حبس بیشتر در شهرستان‌های کاشمر، کلات، چناران، بردسکن، قوچان، سبزوار، تربت جیدریه، گناباد، خواف، سرخس، مه ولات و جغتای بوده است.


وی افزود: بیشترین آمار احکام سبز از سوی قضات شهرستان کاشمر در حوزه حفاظت محیط زیست صادر شده است و شهرستان‌های کلات و چناران دراین خصوص رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی به ضرورت فرهنگسازی و معرفی عمومی مجازات‌های جایگزین حبس در جامعه اشاره کرد و گفت : این قبیل مجازات‌ها می‌تواند هم به نفع مجرم و هم به نفع جامعه و خانواده واقع شود و با کاهش تبعات ناشی از حبس، تاثیر خوبی در فرد داشته باشد ضمن اینکه فرصتی دوباره برای بازگشت به زندگی سالم برای مجرم را فراهم می‌کند.
 
انتهای پیام// ن.ط 
 
 
اجرای احکام مچازات با متخلفین محیط زیست با حکم سبز
برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.