بازگشت ۳۰ هکتار اراضی بایر تنکابن به چرخه تولید

۳۰۰ هزار متر مربع از زمین‌های رها شده در تنکابن هشت ماه گذشته به چرخه تولید بازگشت.

ابراهیم کاویانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی به منظور پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و نظارت بر اراضی واگذار شده فعال شدند و در ۸ ماه گذشته ۳۱ قطعه زمین کشاورزی که به صورت بایر رها شده بود شناسایی و پس از اخطار به مالکان آن دوباره به چرخه تولید بازگشت.
وی با بیان اینکه نظارت بر ساخت و ساز‌های خارج از محدوده حریم روستا‌ها بر عهده مدیریت جهاد کشاورزی است، افزود: مالکان ۵۲ قطعه زمین کشاورزی نیز که قصد تغییر کاربری داشتند نیز شناسایی و پس از صدور اخطار به آنان، بیش از ۲۷۰ هزار متر مربع از زمین‌های زراعی و باغی به چرخه تولید بازگشت.
کاویانی پلاک‌های تداخلی در اراضی کشاورزی را یکی از مشکلات حفاظت از عرصه‌های کشاورزی اعلام کرد و گفت: تداخل در پلاک‌های زمین‌ها که بخشی از آن به قانون اصلاحات اراضی برمی گردد سبب شده است مالکیت اشخاص در یک قانون تایید و در قانون دیگر سلب شود که همین امر موجب بروز اختلافات حقوقی بین دولت و مردم شده است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن گفت: بیش از ۸۲ هکتار از زمین‌هایی که با این مشکل مواجه هستند در بازدید و ارزیابی از روستا‌های شهرستان تنکابن شناسایی شد که برای  تعیین تکلیف مالکیت این زمین ها در حال پیگیری هستیم.
وی گفت: ساخت هرگونه بنا و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی بدون مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون است و مالکان یا خریداران زمین‌ها قبل از هرگونه ساخت و ساز، استعلام‌های لازم را از مراجع قانونی دریافت کنند.
انتهای پیام/ک


راه اندازی گشت‌های حفاظت از زمین‌های کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار