شناسایی بیش از ۸ هزار هکتار اراضی بایر در مازندران

بیش از ۸ هزار هکتار اراضی بایر مازندران در ۵ سال گذشته تاکنون شناسایی شده است.

شناسایی بیش از ۸ هزار هکتار اراضی بایر در مازندرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهرام درخشان مدیر امور اراضی اداره جهاد کشاورزی مازندران از شناسایی ۸ هزار و ۹۳۸ هکتار از اراضی بایر و بلا کشت در استان خبر داد و گفت: بیش از ۷۴۲ هکتار از این اراضی به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: قانون حد نصاب زراعی برای زمین‌های زراعی و باغی برای حفظ کاربری اراضی و جلو گیری از کوچک شدن اراضی کشاورزی تهیه و مشوق‌هایی برای آن در نظر گرفته شد.

مدیراموراراضی اداره جهاد کشاورزی مازندران کمبود منابع آبی، به صرفه نبودن کشت برخی محصولات، ناتوانی وارثان زمین‌های کشاورزی در کشت و تلاش برای تغییر کاربری دادن این زمین‌ها از دلیل‌های بایر ماندن این زمین‌ها اعلام کرد.

درخشان با اشاره به اینکه طرح شناسایی زمین‌های بلاکشت و بایر استان در چند سال اخیر با شدت در حال اجرا است گفت: زیر کشت نرفتن عمدی زمین‌های کشاورزی به منزله تغییر کاربری است و دولت همانند قانون جلوگیری از تغییر کاربری زمین در این بخش هم به شدت با متخلفان برخورد می‌کند.

وی افزود: جهاد کشاورزی به عنوان متولی این طرح متخلفان را به محاکم قضایی معرفی می‌کند و این اداره زمین‌ها را تصرف و عملیات کشت مورد نظر را انجام می‌دهد.

مدیر امور اراضی اداره جهاد کشاورزی مازندران گفت: جهاد کشاورزی استان در راستای اجرای این قانون پارسال ۴۴۲ هکتار از این زمین‌ها را احیاء و زیر کشت محصولات کشاورزی برد.

درخشان با اشاره به اینکه ۲۳ درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: سه، چهارم اشتغال در سایر بخش‌ها در این استان، وابسته به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام /ر

اجرای طرح شناسایی زمین‌های بلاکشت در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار