رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

جلوگیری از خروج منابع آبی از کشور

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: منابع آبی شهرستان درگز وارد کشور ترکمنستان می شود و یکی از ضررهایی است که در این شرایط کم آبی به کشور وارد می شود.

جلوگیری از خروج منابع آبی از کشوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: وزارت نیرو از حفر چاه های جدید در درگز جلوگیری کرده است در حالی که حوزه آبریز این منطقه اصلا محدودیتی ندارد و جزو مناطق ممنوعه هم نیست و می توان تخصیص آب مناسبی برای کشاورزان داخلی این منطقه داشت.

وی افزود: شهرستان درگز ظرفیت های بسیار بالایی در تمامی زمینه ها دارد اما متاسفانه به دلیل ضعف هماهنگی در برنامه توسعه کشوری شاهد گسترش فقر در این منطقه هستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با ساخت منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی و تامین مواد مورد نیاز کشور های همسایه از طریق مرز درگز با  کشور ترکمنستان، بتوان رونق دوباره ای به این منطقه بخشید و از مهاجرت افراد به شهر های دیگر جلوگیری کرد.

 

سفر یک روزه رئیس و اعضای کمسیون کشاورزی مجلس  با هدف بررسی منابع آبی و قابلیت های افزایش بهره وری کشاورزی در شهرستان درگز صورت گرفت. اعضای این کمیسیون به همراه جمعی از مسئولان استان، از سد درونگر،مسیر خروجی سیلاب هایی که به کشور ترکمنستان سرازیر می شود و گمرک و پایانه مرزی لطف آباد بازدید کردند.

انتهای پیام//م.م

 

سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به درگز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار