رشد بدمینتون خراسان رضوی در بعد قهرمانی

رئیس هیأت بدمینتون خراسان رضوی گفت: رشد بدمینتون استان در بعد قهرمانی بسیار چشمگیر است

رشد بدمینتون خراسان رضوی در بعد قهرمانیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،حسین رضوی رئیس هیأت بدمینتون خراسان رضوی در نشست خبری هیئت بدمینتون استان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی گفت: در گذشته اولویت هیئت استان در بخش تیمی بود، اما با توجه به سیاست‌های فدراسیون و اعزام‌های انفرادی تصمیم گرفتیم تا در استان نیز تمرکز و شناسایی برافراد مستعد باشد و بعد از آن در لیگ برتر و دسته یک کشور تیم‌داری کردیم.

وی با بیان اینکه بدمینتون رشته‌ای خانوادگی است، ادامه داد: در بعد همگانی بدمینتون در بوستان و پارک‌های مشهد با استقبال خوبی مواجه است و مردم زیادی به این رشته می‌پردازند، ولی در بعد قهرمانی بدمینتون از رشته‌های پر هزینه است، با توجه به مشکلات ارزی و قیمت ارز کار هیئت و فدراسیون در این زمینه دشوار شده است.

رئیس هیئت بدمینتون خراسان رضوی در خصوص عملکرد یک ساله هیئت در زمینه قهرمان پروری بیان کرد: در حال حاضر خراسان رضوی در بخش آقایان سه و در بخش بانوان یک نماینده در تیم ملی دارد که به‌مسابقات آسیایی و جهانی نیز اعزام شده‌اند، این در حالی است که در دو دهه اخیر استان چنین شرایطی را تجربه نکرده بودند.

رضوی یکی از مهم‌ترین مشکلات هیئت را واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: متأسفانه بعد از اجرا شدن ماده ۸۸ قانون واگذاری اماکن ورزشی شهرستان‌های استان مانند سبزوار دچار چالش شدند چرا که نبود اسپانسر‌ها در ورزش تأمین هزینه‌ها را سخت‌تر کرده است، خوشبختانه هیئت با تعامل خوبی که با آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌های دولتی دارد توانسته بخشی از این مشکلات را مرتفع کند.

وی در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی عنوان کرد: در چند ماه گذشته ۲ گردهمایی با حضور ۹۰نفر از داوران استان، همچنین کلاس‌های مربیگری درجه سه ویژه آقایان و بانوان، کلاس مربیگیری شاتل تایم ویژه آقایان و بانوان با اخذ گواهینامه بین المللی برگزار شد، باتوجه به اینکه بدمینتون یک رشته کاملا علمی و فنی است به‌روز بودن داوران و مربیان در اولویت قرار دارد.

رئیس هیئت بدمینتون خراسان رضوی با تأکید براین موضوع که جوانگرایی ورزش کشور را دچار تحول کرد ادامه داد: در هیئت خراسان رضوی تلاش کردیم با به‌خدمت گرفتن نیرو‌های توانمند در زمینه علم و ورزش جایگاه استان را در کشور ارتقا دهیم همچنین در کنار جوانان از تجربیات پیشکسوتان این رشته بهره مند می‌شویم.

رضوی نیشابور، تربت حیدریه، طرقبه، کاشمر، فریمان، گلبهار، درگز و مه ولات را از شهرستان‌های فعال در استان معرفی کرد و گفت: با برگزاری مسابقات انتخابی در استان دو تیم در بخش آقایان و بانوان را تشکیل دادیم که از ظرفیت شهرستان‌ها نیز استفاده کرده باشیم.

وی همچنین درباره توجه هیئت به رده پایه خاطرنشان کرد: در بدمینتون باید ورزشکاران از همان سنین پایه وارد این رشته شوند تا با حضور در رقبت‌های مختلف رنکینگ خود را درکشور ارتقا دهند و به مسابقات برون مرزی اعزام شوند از همین رو هیئت تلاش کرده با همکاری آموزش و پرورش مسابقاتی را در راستای شناسایی نخبگان این رشته برگزار کند.

رضوی در ادامه افزود: در حال حاضر ۲۵۰ نفر در چهار پایگاه سطح شهر مشهد در حال آموزش هستند همچنین در هر مرحله از استعداد یابی در مدارس حدود ۴۰۰ نفر انتخاب شدند و از بین آن‌ها افراد برتر گزینش می‌شوند.

رئیس هیئت بدمینتون خراسان رضوی با بیان اینکه ۶۸۱ ورزشکار سازمان یافته در خراسان رضوی وجود دارد گفت:این رشته ورزشی از نظر همگانی رشد خوبی داشته و در کشور از جایگاه مناسبی برخوردار است همچنین ورزشکاران آزادی در این رشته فعالیت دارند که هنوز ساماندهی نشده اند، یکی از اهداف هیئت افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته است.

انتهای پیام // م. ا

نشست خبری رئیس هیئت بدمینتون خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار