کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه مشغول کارند

نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور رسیدگی به بنگاه‌های شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز از آغاز به کار کارگران نیشکر هفت تپه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کریم یاوری، نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور رسیدگی به بنگاه‌های شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز گفت: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حقوق 2 ماه کارگران هفت تپه پرداخت شده و هم‌اکنون کارگران مشغول کار و تولید هستند.

وی با اشاره به اینکه مجموع حقوق و مطالبات معوق کارگران ۴ ماه بود اظهار داشت: 2 ماه آن به طور کامل پراخت شد و 2 ماه باقیمانده به دنبال راه‌اندازی و اورهال کارخانه و حضور کارگران در اسرع وقت با برداشت شکر پرداخت می گردد.

یاوری خواسته کارگران نیشکر هفت تپه را تولید مستمر، تثبیت اشتغال و پایداری بنگاه عنوان و بیان کرد: با توجه به آن که معیشت خانواده‌هایشان از محل فعالیت در این کارخانه تامین می‌شود، انتظار دارند بنگاهی که در آن کار می‌کنند به حیات اقتصادی خود ادامه دهد.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص موافقت کارگران نیشکر هفت تپه با تغییرات مدیریتی کارخانه، اذعان داشت: کاظمی از مدیران با سابقه و با تجربه‌ای‌ است که هم اکنون به عنوان مدیر جدید در کارخانه مستقر شده و انجام وظیفه می‌کند و ضمنا مقبول کارگران هم است که به وی اختیارات لازم برای انجام اقدامات مربوط به تولید و مسایل مالی و ادارای داده شده است.

این مقام مسئول افزود: با پیگیری‌های انجام شده تمام 3 هزار کارگر گروه ملی فولاد از 3 ماه حقوق معوق، 2 ماه را به طور کامل دریافت کردند و تنها یک ماه باقی مانده است که در انتظار تحقق تعهدات سهامدار برای پرداخت آن هستیم.

به گفته کریم یاوری 70 درصد سهام گروه ملی فولاد متعلق به بانک ملی است و متاسفانه این بانک در ایفای تعهدات خود به عنوان سهامدار توجه کافی و لازم را ندارد و قصور و کوتاهی بانک ملی در تامین مواد اولیه باعث به وجود آمدن مشکلات برای این کارخانه و کارگران آن شده است.

انتهای پیام/گ

پرداخت حقوق معوق کارگران نیشکر هفت تپه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.