هفته آینده؛

حقوق کارگران سازمان پسماند اهواز پرداخت می شود

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز از پرداخت حقوق کارگران پسماند و اجرائیات شهرداری این کلانشهر تا یک هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالزهرا سنواتی، عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز اظهار کرد: در روزهای اخیر کارگران پسماند و اجرائیات شهرداری نسبت به پرداخت نشدن یک ماه حقوق معوقه اعتراض کرده اند که براساس جلسات و توافقات انجام شده قرار است حقوق آن ها ظرف یک هفته آینده پرداخت شود.
وی با انتقاد از عملکرد برخی پیمانکاران شهرداری اهواز بیان داشت: برخی پیمانکاران تخلف می کنند و برای اعمال فشار به شهرداری به منظور دریافت مطالبات خود، حقوق کارگران را پرداخت نمی کنند.
سنواتی تصریح کرد: براساس قرارداد، پیمانکاران موظف به پرداخت حقوق کارگران هستند؛ حتی در صورتی که مطالبات آن ها از شهرداری چند ماه به تعویق بیفتد؛ اصولا فلسفه کار پیمانکاری این است که دولت و شهرداری از توان مالی و فنی بخش خصوصی برای پیشبرد کارها استفاده کند، بنابراین پیمانکاران وظیفه دارند تاخیر در تسویه مطالبات را جبران نمایند.
عضو شورای شهر اهواز اذعان داشت: معتقد هستیم اعتراضات اخیر کارگری اقدامی عمدی و یک نوع شیطنت برای فشار آوردن به شهرداری و سرپرست جدید است و تعدادی از پیمانکاران با پرداخت نکردن حقوق کارگران قصد سنگ اندازی را دارند.
وی همچنین با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد برخی پیمانکاران به وظایف خود طبق قرارداد عمل نمی کنند، گفت: با پیمانکاران متخلف برخورد می شود و عملی نشدن تعهدات این پیمانکاران حتی ممکن است به فسخ قرارداد آن ها منجر شود.
عبدالزهرا سنواتی با اشاره به قراردادهای شهرداری اهواز با برخی پیمانکاران، چند روز قبل از شروع به کار شورای جدید، اظهار داشت: با انعقاد این قراردادها همه چیز تمام نشده و شورای شهر پنجم براساس نظارت های خود می تواند پیمانکارانی را که مرتکب قصور و یا تخلف می شوند و یا به تعهدات خود عمل نمی کنند، خلع کند؛ زیرا شهروندان از عملکرد این پیمانکاران به ویژه در بخش خدمات شهری رضایت ندارند.
تعدادی کارگران سازمان پسماند شهرداری اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود دیروز در مقابل ساختمان شورای شهر اهواز و امروز در مقابل ساختمان مدیریت پسماند تجمع کردند.
شهرداری اهواز در روزهای آخر دوره چهارم شورای شهر قرارداد پیمانکاری برای انجام امور خدمات شهری منعقد کرد که مورد اعتراض اعضای شورای پنجم قرار گرفت.
انتهای پیام/گ

پرداخت حقوق کارگران سازمان پسماند اهواز تا هفته آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.