اهواز؛

اعتراض کارگران شهرداری مساله امنیتی نبوده است

فرماندار اهواز گفت:اگر قرار است کارگر یک منطقه دستگیر شود پیمانکار وشهردار منطقه هم باید دستگیر شوند تا زوایای قضیه به کلی روشن شود زیرا پیمانکار موظف بوده حقوق دوماه را از خود پرداخت کند و مشخص نیست پول کجا هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز درخصوص ماجرای بازداشت کارگران شهرداری اهواز اظهار کرد: بازداشت این کارگران در حیطه کاری فرمانداری و شورای تأمین نبوده است اما با پیگیری های صورت گرفته قرار شد کارگران تا فردا ظهر آزاد شوند.

وی با اشاره به اینکه دادستانی کارگران را به اتهام شکستن شیشه خودروها بازداشت کرده است افزود: این بحث امنیتی نیست بلکه بازداشت بنابر نظر دادستانی بوده است.

فرماندار اهواز خبر داد: دادستانی قول آزادی کارگران را داده است، به نظر می رسد شهرداری شاکی اصلی باشد در غیر این صورت دلیلی بر بازداشت وجود ندارد.

ارزانی با اشاره  به ضرورت پاسخگویی مسئولینی که موجب اعتراض کارگران شده اند تاکید کرد: پرداخت مطالبات کارگران باید بروز باشد زیرا کارگران جزء اقشار ضعیف جامعه هستند نباید اجازه داد کار به اینجا ختم شود البته کارگرانی که به میزان کم حقوق خود شکایت دارند باید برای شکایت به اداره کار مراجعه کنند که متاسفانه  پیگیری از مجاری قانونی نیز ممکن است اخراج آنان توسط پیمانکاران  را سبب شود که این اتفاق اصلا خوشایند نیست.

فرماندار اهواز ضمن انتقاد از بازداشت کارگران شهرداری ،این شیوه را آخرین راه عنوان کرد و گفت : بی تدبیری مسئولین در این قضیه دیده می شود لذا بنده به جد پیگیر این مساله خواهم بود، اگر قرار است کارگر یک منطقه دستگیر شود پیمانکار وشهردار منطقه هم باید دستگیر شوند تا زوایای قضیه به کلی روشن شود زیرا پیمانکار موظف بوده حقوق دوماه را از خود پرداخت کند و مشخص نیست پول کجا هزینه شده است.
انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.