تکسیرا: قلعه نویی نمی‌خواست در سیرک شرکت کند/ یک تیم در یک طرف است و ۱۵ تیم طرف دیگر

مربی پرتغالی تیم سپاهان اصفهان گفت: شرایطی به وجود آمد که امیر قلعه نویی نمی‌خواست در سیرک شرکت کند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان میگل تکسیرا، درباره تساوی یک- یک تیم سپاهان مقابل پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: قبل از اینکه صحبت هایم را شروع کنم می خواهم بگویم قرار نبود من اینجا باشم و قرار بود رهبر و سرمربی سپاهان به این نشست بیاید. متاسفانه شرایطی به وجود آمده است که سبب ایجاد یک سیرک در فوتبال ایران شده است و او نخواست در این سیرک شرکت کند.

او افزود: باید خیلی از مسائل را آنالیز کنیم. امروز(یک شنبه) بازی و هواداران پرشور ما را دیدید که تا انتهای بازی به تیممان کردند. به همین دلیل هر ۲ تیم خیلی خوب جنگیدند و فکر می‌کنم فوتبال ایران به این هواداران احتیاج دارد. بازی سختی بود و می‌دانستیم هر تیمی کمتر اشتباه کند می‌تواند برنده باشد. در هر دو نیمه سپاهان و پرسپولیس خوب درگیر شدند و می‌دانستیم هر کس کمترین اشتباه را انجام بدهد پیروز است. هر تیم هم اشتباه می‌کرد ضررش را می‌دید.

مربی پرتغالی تیم سپاهان تصریح کرد: در نیمه دوم توانستیم به گل برسیم و در نهایت یک پنالتی برای پرسپولیس اعلام شد که توپ به دست بازیکن ما خورد. خواهش می کنم آنالیز شود که آیا این پنالتی درست بوده است یا خیر. چیزی از ارزش‌های ما کم نشده است و در جایگاه نخست جدول هستیم. به تازگی در لیگ اینگونه به نظر می رسد یک تیم یک طرف است و ۱۵ تیم طرف دیگر. این حقیقت را باور دارم که سپاهان همچنان زنده است. هواداران در داخل و خارج از خانه همیشه از ما حمایت کردند و با تمام وجودمان می جنگیم.

تکسیرا درباره اینکه آیا به کار بردن کلمه سیرک بین امیر قلعه نویی و برانکو که با هم رفیق هستند اختلاف ایجاد نمی کند، توضیح داد: شما از من سؤال می‌کنید. به همین دلیل پیش از این هم کلمه "سیرک" را شنیدید. اکنون جواب خودتان را دادید. مربی ما هم ناراحت است اما باید این کلمه را از ریشه پاک کنیم و با هم مشکلات را حل کنیم.

او در پاسخ به اعتراض یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه استفاده از کلمه "سیرک" در نشست خبری توهین به خبرنگاران است، گفت: مگر ما این عبارت را برای مشا به کار بردیم؟ با کمال احترامی که برای تمام خبرنگاران قائل هستم اکنون اینجا حضور داریم و صحبت هایم را اشتباه متوجه شدید. به احترام شما اینجا هستیم و به شما احترام می‌گذاریم. اگر این سیرک حقیقت داشت اینجا نبودیم. اعتراضتان و درباره بازی سوال نپرسیدن بی احترامی به همکارانتان است که خیلی خوب درباره فوتبال سوال پرسیدند.

تکسیرا درباره دلیل عقب نشینی سپاهان پس از به ثمر رسیدن گل عزت الله پورقاز بیان کرد:. پس از اینکه گل زدیم نه به دلیل تمایل بازیکنان و سرمربی تیم بلکه به دلیل جلوکشیدن حریف برای گلزنی و اضافه کردن یک مهاجم به ترکیب تا حدی عقب بازی کردیم. باید این مشکل را بررسی کنیم و بهتر شویم.

او ادامه داد: همیشه سرمربی ما به بازیکنان می گوید وقتی یک گل می‌زنیم باید خیلی سریع به دنبال گل‌های بعدی برویم. باید ذهنیت بازیکنان را تغییر بدهیم تا پس از به ثمر رساندن یک گل دنبال گل‌های دیگر باشند. همیشه هم این اتفاق نمی‌‌افتد چراکه در سوی مقابل هم هم تیم قوی وجود داشت و اجازه نداد ما به گل دوم برسیم. به همین دلیل سخت بود گل دوم را به ثمر برسانیم.

تکسیرا درباره صحنه اخراج کی روش استنلی گفت: پیش از مسابقه به کی‌روش گفتیم با بازیکن حریف درگیر نشود و با کسی درگیر صحبت نکند. نمی دانم در آن صحنه چه اتفاقی رخ داد اما برخی بازی‌های حساس و مسابقاتی مانند دربی ایران بین سپاهان و پرسپولیس خون بازیکن به جوش می‌آید و این اتفاقات می‌افتد. بازیکن هم دوست دارد گل بزند و تیمش پیروز شود. درباره این مسئله با کی‌روش صحبت نکرده‌ام.


بیشتر بخوانید:

سپاهان یک - پرسپولیس یک /طلایی‌ها به قهرمانی نیم فصل نزدیک شدند

کامیابی‌نیا دیدار مقابل پارس جنوبی جم را از دست داد

تابش: نمی‌دانم ظلم به سپاهان چه زمانی تمام می‌شود/ دشمنی با ما ادامه دار است


انتهای پیام/

اظهارات مربی سپاهان پس از تساوی مقابل پرسپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار