راه اندازی مرکز عرضه آبزیان در کرمانشاه

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: اولین مرکز عرضه آبزیان کرمانشاه دی ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فرزاد افضلی مدیر کل شیلات استان کرمانشاه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه، از تولید بیش از 17 هزار تن محصولات شیلات در استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این میزان در سال جاری به 21 هزار تن خواهد رسید پیش‌بینی می‌شود میزان تولید آبزیان استان در سال 1400 به 33 هزار تن برسد.

به گفته این مسئول، استان کرمانشاه هم اکنون سهم چهار درصدی از تولید آبزیان کشور را دارد که 433 مزرعه پرورش ماهی در استان شامل 358 مزرعه سردآبی، 71 مزرعه گرمابی و چهار مزرعه ماهیان خاویاری فعالیت می کنند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت افزایش تولید محصولات شیلاتی را دارد، گفت: هم اکنون در کرمانشاه 600 استخر ذخیره آب داریم که که ظرفیت راه‌اندازی پرورش ماهی‌های خرد را دارند و میتوان با کمک همین مراکز میزان تولید ماهی استان را دو هزار تن افزایش داد.

افضلی از ظرفیت سه هزار تنی فاز دوم مجتمع پرورش ماهی گرمابی قصرشیرین هم یاد کرد و ادامه داد: راه‌اندازی فاز دوم این مجتمع لنگ تخصیص آب از سد الوند است که در این زمینه نیازمند همکاری شرکت آب منطقه‌ای هستیم در صورت راه‌اندازی مراکز پرورش ماهی در اراضی پایین دست سد داریان، در این بخش نیز تا 2800 تن افزایش تولید خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/ز

ظرفیت سه هزار تنی فاز دوم مجتمع پرورش ماهی گرمابی قصرشیرین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار