دموکرات‌های آمریکا احتمال استیضاح ترامپ را مطرح کردند

نمایندگان ارشد دمکرات اعلام کردند درصورت اثبات پرداخت حق السکوت دونالد ترامپ به زنان احتمالا وی با استیضاح و زندان مواجه خواهد شد.

دموکرات‌های آمریکا احتمال استیضاح ترامپ را مطرح کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، نمایندگان ارشد دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه احتمال استیضاح یا محکومیت زندان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را مطرح کردند که در صورت اثبات دستور وی برای پرداخت حق السکوت غیرقانونی به زنان اجرا می‌شود، مسئله‌ای که در کنار تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و رسوایی‌های دیگر، فشار قانونی بر ترامپ را افزایش می‌دهد.

آدام شیف (Adam Schiff) رئیس آتی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در این زمینه گفت: «این احتمال بسیار زیاد وجود دارد که در روز خروج دونالد ترامپ از سمت ریاست جمهوری، ممکن است وزارت دادگستری او را متهم کند و شاید او اولین رئیس جمهوری شود که احتمال واقعی محکومیت زندان برایش رخ دهد. سوال بزرگتر زمانی پیش می‌آید که رئیس جمهور بعدی باید در مورد عفو دونالد ترامپ تصمیم بگیرد.»

جری نادلر، رئیس آتی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نیز جزئیات موجود در پرونده مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ را به عنوان مدرکی از قرار گرفتن ترامپ «در مرکز یک کلاهبرداری عظیم» توصیف کرده است.
وی گفت: «جرایم درج شده می‌توانند به استیضاح منجر شوند.»

در پرونده‌های تنظیم شده، دادستان‌های نیویورک برای اولین بار ترامپ را به جرم فدرال پرداخت غیرقانونی به عنوان حق السکوت به دو زن متهم کردند که طی کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ رخ داده است.

در همین حال نادلر تاکید کرد هنوز گفتن این موضوع زود است که آیا کنگره آمریکا عملیات استیضاح را به دلیل تنها این پرداخت‌های غیرقانونی پیگیری می‌کند یا خیر، چراکه قانون گذاران باید میزان تاثیر این جرایم را بر نتایج انتخابات ۲۰۱۶ اندازه گیری کنند.

نادلر افزود، در خصوص پرداخت‌های غیرقانونی «اینکه آن‌ها به اندازه کافی برای توجیه استیضاح مهم هستند سوالی متفاوت است، ولی این جرایم قطعا می‌توانند به استیضاح منجر شوند، چون حتی با وجود اینکه این جرایم پیش از رسیدن رئیس جمهور به سمت ریاست جمهوری رخ داده اند، به هر حال آن‌ها در جهت تقلب برای رسیدن به ریاست جمهوری تاثیرگذار بوده اند.»

این مقام ارشد آمریکایی خاطرنشان کرد نمایندگان دموکرات که در ماه ژانویه کنترل مجلس نمایندگان را در دست خواهند گرفت، تحقیقات خودشان را افزایش می‌دهند. وی گفت: کنگره، وزارت دادگستری و وکیل ویژه این پرونده باید این اتهامات را جدی‌تر بررسی کنند.

نادلر گفت: «کنگره جدید در جهت محافظت از ترامپ تلاش نخواهد کرد. ما برای رسیدن به اصل ماجرا تلاش می‌کنیم تا به مردم آمریکا خدمت و این توطئه عظیم و این فریبکاری عظیم علیه مردم آمریکا را متوقف کنیم.»

انتهای پیام/

استیضاح ترامپ به دنبال رسوایی‌های اخلاقی و سیاسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار