معاون اول رئیس جمهور:

هرمزگان نقش اساسی در تجارت کشور دارد/ آب شیرین کن بندرعباس در این سفر افتتاح می شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: هرمزگان از اساسی‌ترین استان‌های کشور است که نقش اساسی در تجارت کشور دارد.

هرمزگان نقش اساسی در تجارت کشور دارد/ آب شیرین کن بندرعباس در این سفر افتتاح می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،معاون اول رئیس جمهور در ابتدای ورود خود به فرودگاه بندرعباس گفت: استان هرمزگان و شهر بندرعباس از استان‌های مهم و راهبردی در کشور است که در تاریخ ایران همواره نقش محوری و کلیدی داشته و در گذشته نیز زمانی که استعمارگران در این مناطق بودند آن‌ها را از این خطه راندند و مردم هرمزگان در زمان جنگ تحمیلی نیز از پشتوانه‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بودند.

اسحاق جهانگیری افزود: هرمزگان از اساسی‌ترین استان‌های کشور است که نقش اساسی در تجارت کشور دارد و بزرگترین بنادر کشور در این استان قرار دارد و سالانه واردات و صادرات  میلیون‌ها تن کالا از بنادر شهید رجائی و باهنر صورت می گیرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: هرمزگان از نظر صنعتی نیز یکی از استان‌های مهم است که در تولید فولاد، آلومینیوم ، صنعت، نفت، گاز و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نقش استراتژیک دارد.

اسحاق جهانگیری افزود: نقش هرمزگان در تولید محصولات کشاورزی مهم است و بخشی از این محصولات به خارج صادر می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور در بندرعباس گفت: با همه ویژگی‌های مثبت هرمزگان متاسفانه برخی از مناطق استان همچنان جزو مناطق محروم هستند، به خصوص مناطق روستایی که از عقب ماندگی خاصی رنج می‌برند.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور افزود: هدف از سفر به هرمزگان بهره برداری از برخی واحد‌های صنعتی و عمرانی است که مهمترین آن‌ها آب شیرین کن بندرعباس و طرح انتقال آب مازاد به استان‌های مرکزی و شروع طرح محرومیت زدایی در بخش احمدی و اعلام هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال روستایی در کشور است.

جهانگیری گفت: در منطقه احمدی حاجی آباد نیز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم برنامه‌ای تهیه شده تا این منطقه از محرومیت بیرون آید و در مرحله بعدی اینگونه مناطق در کشور با کمک نهاد‌های عمومی با محوریت طرح‌های اقتصاد مقاومتی شناسایی می‌شود.

وی افزود: نخستین طرح محرومیت زدایی پیش از این در منطقه قلعه گنج در کرمان با همکاری بنیاد مستضعفان اجرا شده بود و منطقه احمدی هرمزگان دومین مکانی است که این طرح در آنجا انجام می‌شود.

بهره برداری از چندین پروژه صنعت آب و برق استان هرمزگان با حضور معاون اول رئیس جمهور

فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: اسحاق جهانگیری در سفری دو روزه به همراه چهارتن از وزیران و رئیس بنیاد مستضعفان برای بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه صنعت آب و برق به استان هرمزگان سفر کرد.

وی افزود: بازدید از روند ساخت آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی هرمزگان، کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران (ایزوایکو) و گمرکات استان، دیدار با مردم منطقه کوشای احمدی از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور در بندرعباس است.

استاندار هرمزگان گفت: جهانگیری در این سفر، پس از حضور در سایت بزرگترین آب شیرین کن کشور، عملیات اجرایی فاز نخست آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس را افتتاح خواهد کرد.

همتی افزود: معاون اول رییس جمهور در این سفر از پروژه آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس نیز بازدید خواهد کرد.

وی گفت: افتتاح پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی، بازدید از مجتمع کشتی سازی، بندرشهیدرجایی و گمرک استان از دیگر برنامه‌های معاون اول رئیس جمهور است.

همچنین با حضور وزیر نیرو نیز در این سفر نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس f هنگام بندرعباس و فاز نخست نوسازی خط آبرسانی میناب به بندرعباس و نیروگاه هرمز افتتاح می شود.

با سفرمحمد سعیدی کیارییس بنیاد مستضعفان نیز طرح‌های محرومیت زدایی در استان اجرا می‌شود.

در این سفر وزیر نیرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت ، وزیرکار و امور اجتماعی و وزیر جهاد کشاورزی و  رییس بنیاد مستضعفان معاون اول رئیس جمهور را  همراهی می کنند.


انتهای پیام/ر


افتتاح چند طرح در هرمزگان با حضور معاون اول رییس جمهور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۵۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
استان و باغات میناب و شهر های دیگه خشک شد حالا اب دریا جهت استانهای همجوار باعث تاسفه
آخرین اخبار