افتتاح گلخانه آموزشی کودکان در تربت حیدریه

گلخانه آموزشی ویژه کودکان در بوستان پیشکوه تربت حیدریه افتتاح شد.

افتتاح  گلخانه اموزشی کودکان در تربت حیدریه سارا امینیان مسئول فضای سبز شهرداری تربت حیدریه درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،گفت: گلخانه کودک در جوار مدرسه طبیعت در زمینی به مساحت هزار و ۱۰۰ مترمربع و هزینه ۳۰۰ میلیون ریال توسط شهرداری تربت حیدریه دایر شده است.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد این گلخانه فرهنگ سازی و ایجاد علاقه در بین کودکان نسبت به طبیعت و محیط زیست است.

مسئول فضای سبز شهرداری تصریح کرد: سال ۱۳۹۴ نیز مدرسه طبیعت و بوستان بانوان به عنوان دومین شهر خراسان رضوی در منطقه پیشکوه تربت حیدریه ایجاد شد که مورد استقبال مراکز پیش بستانی و مدارس این شهرستان واقع شده است.

امینیان افزود: سرانه فضای سبز در شهر تربت حیدریه ۸.۵ مترمربع است و اکنون شهرداری تربت حیدریه دارای دو بوستان جنگلی، شش بوستان ناحیه‌ای و ۲۵ بوستان محلی است.

وی گفت:سطح زیر کشت درختان در این شهر با احتساب منطقه شهرک ولیعصر ۲۱۰ هزار و ۷۴۰ مترمربع است که این رقم بدون احتساب درختان منطقه جنگلی پیشکوه و بهشت جواد است.

مسئول فضای سبز شهرداری تصریح کرد:پرورش درختان مثمر نیز در سطح دو هزار و ۲۰۰ مترمربع در مرکز تولید بوستان پیشکوه و بوستان ثامن صورت می‌گیرد. ۶۰۰ مترمربع گیاهان دارویی نیز به صورت آزمایشی در مرکز تولید بوستان ثامن کاشته شده است.

امینیان افزود: آذر ماه پارسال هم در وسعت هزار و ۶۱۱ مترمربع زمین بذر انواع درختان از جمله صنوبر، اقاقیا، توت، زیتون تلخ و ارغوان کاشته شد.

وی گفت: با توجه به اینکه فرهنگ سازی در راستای حفظ فضای سبز شهری باید از کودکان شروع شود 'طرح همیار فضای سبز' برای دانش آموزان مقطع ابتدایی با همکاری آموزش و پرورش و محیط زیست تربت حیدریه در دست اقدام است.

مسئول فضای سبز شهرداری اظهار داشت: احداث بوستان‌های محلی نیز در تربت حیدریه در دستور کار است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به فضاسازی آرامستان‌های متروکه محلی به بوستان محله با مشارکت اهالی اشاره کرد.

انتهای پیام //ز. ج

 

گلخانه کودک در زمینی به مساحت هزار و ۱۰۰ مترمربع و هزینه ۳۰۰ میلیون ریال توسط شهرداری تربت حیدریه دایر شده است

برچسب ها: شهرداری ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار