رونمایی از برند یک برنج ارگانیک در مازندران + تصاویر

گواهینامه و برند بین المللی برنج ارگانیک طارم هاشمی امروز دوشنبه ۱۹ آذر ماه در ساری رونمایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمودرضا رمضان پور سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک در ساری گفت: محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران توانستند گواهی بین المللی برنج ارگانیک را کسب کنند و استفاده از شبدر برسیم به عنوان کود سبز نیز یکی دیگر از دستاورد‌ها در حوزه محصولات ارگانیک است.

وی با بیان اینکه از ۱۴ تا ۲۰ آذر برنامه‌های گرامیداشت خاک برگزار می‌شود، افزود: موضوع الودگی خاک و تلاش حهت رفع آن شعار فائو در روز جهانی خاک است.

شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه ۳ آسیب جدی فرسایش، آلودگی زیست محیطی و تغییر کاربری در مازندران در حال انجام است، گفت: ارزش نهادن به خاک مازندران باید مورد توجه قرار گیرد و شعار امسال روز جهانی خاک پیش به سوی رفع آلوگی خاک اعلام شد.

وی افزود: شخم‌های برگردان آسیب‌های جدی به خاک وارد می‌کند و کشاورزی سنتی به همراه فناوری‌های نوین با عنوان کشاورزی حافظتی به منظور حفظ خاک و کاهش فرسایش آن در حال اجرا است.

شهیدی فر با بیان اینکه کشاورزی شهری باید جدی گرفته شود، گفت: الگو‌های متفاوتی برای کشت گلخانه‌ای وجود دارد که از کمترین زمین‌ها در منازل مسکونی استفاده بهینه می‌شود.

محمود علی رکنی معاون نظارت و پایش محیط زیست مازندران نیز در این همایش خاک را بستر زندگی و عنصر اصلی حیات معرفی کرد و گفت: با مشارکت آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی می‌توان به اصل حفاظت از خاک دست یافت.

وی با بیان اینکه حفظ کیفیت خاک باید در اولویت قرار گیرد، افزود: ۲.۶ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مازندران استفاده می‌شود و باید در حوزه مدیریت یکپارچه آب، خاک و هوا برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

رکنی استفاده بهینه از فاضلاب‌های انسانی و صنعتی در قالب مدیریت یکپارچه آب و پساب را ضروری دانست و گفت: کشاورزی ارگانیک سبب رسیدن به امنیت غذایی می‌شود.

در پایان این همایش گواهینامه و برند بین المللی برنج ارگانیک طارم هاشمی با عنوان بیوسان گواه و با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران رونمایی شد.

رونمایی از برند یک برنج ارگانیک در مازندران + تصاویر

 

رونمایی از برند یک برنج ارگانیک در مازندران + تصاویر

 

 

رونمایی از برند یک برنج ارگانیک در مازندران + تصاویر

 

رونمایی از برند یک برنج ارگانیک در مازندران + تصاویر


انتهای پیام/آ

گواهی استاندارد برای برنج ارگانیک طارم هاشمی در ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.