دوره مهارت آموزی تحکیم بنیان خانواده ویژه زندانیان

دوره آموزشی ارتقا مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده برای ۳۰۰ نفر از خانواده زندانیانِ کهگیلویه وبویراحمد برگزارشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج  ،مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گفت: این دوره آموزشی در زمینه مسائل و آسیب‌های طلاق، مهارت‌های کنترل خشم،مدیریت استرس و هیجانات، به صورت علمی و کاربردی به مدت ۲ روز برگزار می شود.

جمیاری با اشاره به اینکه ۶۰ درصد زندانیان در استان متاهل هستند، افزود: در این کارگاه در زمینه پیشگیری ازآسیب‌های خانوادگی وخطرات و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و نحوه محافظت در مقابل آن‌ها، و تحکیم بنیان خانواده آموزش داده می شود.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۷۵۰ نفراز خانواده زندانیان در این دوره‌ها شرکت کردند گفت: امسال ۶۰۰ نفر در این زمینه آموزش می‌بینند.

جمیاری افزود: حقوق خانواده زندانیان در جامعه به درستی شناخته نشده است و اغلب آن‌ها در گروه طبقات محروم جامعه قرار دارند که نیاز است خیران و مسئولان به این قشر کمک کنند.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری هم با تاکید براینکه در کمک به خانواده زندانیان باید شان و آبروی آن‌ها حفظ شود گفت: فقر و نداشتن شغل عامل بروز جرایم و ناهنجاری ها‌ی اجتماعی است.

حجت الاسلام میر محمدی ابراز امیدواری کرد با رویکرد اداره کل زندان‌ها در برپایی دوره‌های آموزشی و فرهنگسازی شاهد بهبود وضعیت خانواده‌های زندانیان باشیم.

در پایان این دوره آموزشی به خانواده زندانیان از سوی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان بویراحمد خدمات امدادی، مامایی، مشاوره ای، غربالگری، و تست اچ آی وی ارائه شد.

انتهای پیام/د

دوره مهارت آموزی تحکیم بنیان خانواده ویژه خانواده زندانیان استان

برچسب ها: سلامت ، ازدواج وطلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.