هشدار به متقاضیان کارت سوخت در خصوص اپلیکیشن‌هاى جعلى

رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان در خصوص سوء استفاده کلاهبرداران سایبرى از متقاضیان کارت سوخت با اپلیکیشن‌هاى جعلى هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ‌دوم علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان گفت : شهروندان با توجه به اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی براى ثبت نام کارت سوخت مى‌بایست از سامانه خدمات دولت همراه به‌نشانی www.mob.gov.ir و اپلیکیشن خدمات دولت همراه استفاده کرده و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

وى تصریح کرد: در پى دریافت گزارش‌های مردمى و رصد و پایش صورت گرفته در فضاى سایبر توسط کارشناسان پلیس فتا، مشاهده شده است موجى از تبلیغات اپلیکیشن‌هاى غیر رسمى ثبت نام کارت سوخت در شبکه‌هاى اجتماعى در حال شکل گرفتن مى‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این اپلیکیشن‌ها امکان آلوده‌سازی تلفن همراه کاربر و انواع سوءاستفاده از اطلاعات ذخیره شده در گوشی را دارند، گفت: ثبت کردن اطلاعات مهم از جمله اطلاعات کارت بانکى در اپلیکیشن‌هاى جعلى مى‌تواند منجر به سرقت اطلاعات و برداشت غیر مجاز از حساب بانکى افراد را در پى داشته باشد.

سرهنگ سرحدی در پایان از شهروندان خواست به منظور پیشگیرى از هرگونه افشاى اطلاعات و برداشت غیر‌مجاز قبل از درج یا اعلام اطلاعات هویتى خود از اصالت سایت یا اپلیکیشن مورد نظر خود اطمینان حاصل کرده و هرگز تطمیع کلاهبرداران فضاى سایبرى نشوید.

انتهای پیام/پ

مراقب اپلیکیشن‌هاى جعلى باشید

 

برچسب ها: سرقت ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار