اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین علوفه دام عشایر

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین علوفه و آبرسانی به دام عشایر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید محمد موسوی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین علوفه و آبرسانی به دام‎های عشایر کشور در سال جاری خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از مراتع کشور با خشکسالی و بحران بی آبی یا زلزله از بین رفته است، عشایر برای تأمین علوفه مورد نیاز دام خود با مشکل مواجه هستند.

موسوی افزود: تاکنون در قالب ۱۷ مصوبه هیئت دولت، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی اختصاص یافته که یکی از مهم‎ترین این مصوبات، امهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات بانکی بهره برداران خسارت دیده از انواع مخاطرات بخش کشاورزی است.

وی افزود: این موضوع در اجرای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور تصویب شده است و در صورت رفع موانع پیش رو، می‌تواند برای بازسازی بخشی از خسارت‌های وارده و احیای تولید در بخش کشاورزی، بسیار کارگشا باشد.
 
گفتنی است: این نشست، با محوریت سیلاب اخیر لردگان و با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان لردگان برگزار شد.

انتهای پیام/ش

امهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات بانکی خسارت دیدگان بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار