آثار دفاع مقدس با زبان‌های روز دنیا ترجمه و عرضه می‌شود

با طرح گرند آثار دفاع مقدس با زبان‌های روز دنیا ترجمه و عرضه می‌شود و طرح پاییزه و عیدانه کتاب که در حمایت از کتابفروشی‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رضوانی مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان گفت : با طرح گرند آثار دفاع مقدس با زبان‌های روز دنیا ترجمه و عرضه می‌شود و طرح پاییزه و عیدانه کتاب که در حمایت از کتابفروشی‌ها است نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث حضور ناشران کشورهای همسایه می‌توانیم مراوداتی داشته باشیم عنوان کرد: انتظار می‌رود استان میزبان حداقل 400 ناشر باشد که این امکان در سال آینده فراهم می‌شود.

رضوانی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فصل بارش باران علم، دانش و آگاهی است گفت : این نمایشگاه آوردگاه میهمان بزرگی است و در دین و آیین ما اهمیت کتاب زیباترین بوده است و بهترین معجزه پیامبران کتاب است.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کتاب غذای روح است اظهار داشت: کتاب باید در نمایشگاه تازه و نوبرانه باشد نه اینکه کتابی که بر روی دست ناشران مانده است را در نمایشگاه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه کتاب فروشی‌ها حلقه پایانی حوزه نشر هستند و باید حلقه‌های دیگری وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشبختانه در شکل‌گیری همه حلقه‌ها نقش و مأموریت‌های ویژه‌ای دارد که باید به آنها بپردازد.

رضوانی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه باید دست متولیان باشد افزود: 80 درصد برگزاری نمایشگاه تهران را به متولیان واگذار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد در راستای نشر کتاب و کتاب خوانی اقدامات زیادی انجام می‌دهد گفت: حمایت از نویسندگان، آموزش و ایجاد رقابت در قالب جشنواره‌ها و حمایت از خرید کتاب ناشران از جمله اقدامات انجام شده است.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در 26 کشور دنیا نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود گفت: طی 5 سال گذشته 400 میلیون تومان از ناشران کتاب خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: برای راه‌اندازی کتاب فروشی‌ها در مناطقی که کتاب فروشی ندارد تسهیلات با سود کم ارائه می‌شود.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: متولی گرانی کاغذ سازمان فرهنگ و ارشاد نیست و در این راستا کارگروهی برای اینکه کاغذ به قیمت مناسب در اختیار ناشر قرار گیرد برگزار شد.

انتهای پیام/ک

برای راه‌اندازی کتاب فروشی‌ تسهیلات با سود کم ارائه می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.