همجواری خراسان جنوبی با کشورهای افغانستان و پاکستان باعث تبادل فرهنگ می‌شود

همجواری خراسان جنوبی با کشورهای افغانستان و پاکستان بحث فرهنگ را به عنوان تبادل فرهنگی ایجاد کرده است و امیدواریم در سال آینده نمایشگاه کتاب را در حوزه بین المللی فراهم کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ نبی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  ظهر امروز در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان جنوبی گفت :ویژگی‌های فرهنگی استان شاکله و ساختار استان را تشکیل می‌دهد و وجود مفاخر و علمای بزرگ، سابقه طولانی آموزش مدرن در استان، وجود دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ظرفیت‌های عظیمی را در حوزه نشر و کتاب برای استان فراهم کرده است.

وی افزود: امید است این امکان فراهم شود تا سیزدهمین نمایشگاه کتاب بستری برای حضور علاقه‌مندان در بخش‌های مختلف و برای همسایگان‌مان فراهم شود.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه برای حضور در این نمایشگاه 360 ناشر اعلام آمادگی کردند یادآور شد: از این تعداد تنها برای 138 ناشر این امکان فراهم شد تا در قالب 110 غرفه در این نمایشگاه حضور یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی این نمایشگاه سیصد و پنجاه‌امین نمایشگاه استانی کشور است که برگزار می‌شود و بیش از 90 میلیون بن کتاب با 30 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امید است این امکان فراهم شود که بسترهای مورد نیاز در حوزه دانشگاهی نیز فراهم شود افزود: در بحث کنگره شهدا نیز بیش از 140 عنوان کتاب تهیه و چاپ شده‌ که مجموعه‌ای از خاطرات و دل نوشته‌های حوزه شهادت است.
انتهای پیام/ک

برچسب ها: نمایشگاه ، افتتاحیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.