معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان؛

مقابله با شبیخون فرهنگی نیازمند برنامه ریزی است

اسلامی گفت: گسترش روزافزون آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی منسجم و جامعی است تا امکان مقابله با آن‌ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در جلسه مشترک با معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: همواره در اجتماعات انحرافاتی وجود دارد و ریشه کنی این انحرافات کاری غیرممکن است، اما می‌توان در جهت کاهش معضلات قدم برداشت و جلوی مخاطرات را تا حد زیادی گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی، جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها می‌باشد، افزود: هرچند که مشکلات و کمبود اعتبارات وجود دارد، اما اعتقاد ما این است که همه مشکلات نیز با اعتبار حل نمی‌شود بلکه گره‌های بزرگی را می‌توان با هم صدایی و همدلی حل کرد چراکه بهره گیری از ظرفیت‌های یکدیگر به حل معضلات و گره گشایی از مشکلات کمک بزرگی خواهد کرد.

اسلامی گفت: بازدید از مراکز گذرموقت آسیب دیدگان اجتماعی، نشان می‌دهد زیر پوست شهر بسیاری آسیب‌ها در حال وقوع است که از چشم برخی پنهان مانده است و می‌طلبد در این زمینه هم افزایی و همکاری صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: خوشبختانه معاونت پل ارتباطی مناسبی با سایر دستگاه‌ها ایجاد کرده و اکنون این فرصت ایجاد شده است تا بتوانیم از ظرفیت سپاه پاسداران نیز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

اسلامی گفت:: معاونت اجتماعی دادگستری می‌تواند در خصوص برگزاری یکسری دوره‌های آموزشی با معاونت اجتماعی سپاه برنامه ریزی کند و همچنین می‌توان از پتانسیل بسیج مردمی که از بطن مردم برخاسته اند، درجهت پیشبرد اهداف مشترک استفاده شود.

مجید ستایش نیا معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه گفت: یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند آسیب‌های اجتماعی را حل کند و باید چندین نهاد و حتی همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند و با برنامه ریزی‌های دراز مدت و صبوری اقداماتی را پی ریزی کنند تا آسیب‌ها به تدریج از جامعه رخت ببندند.

وی افزود: معاونت اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان آمادگی دارد تا هرگونه تعامل و همکاری را در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد و امیدوارم بتوانیم طبق فرامین مقام معظم رهبری، با همکاری و هم افزایی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گام برداریم.
انتهای پیام/ی

یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند آسیب‌های اجتماعی را حل کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار