۴۰۰ سوادآموز کردستانی گواهینامه آموزش رایانه می‌گیرند

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس سهیه اعلام شده امسال ۴۰۰ نفر از سوادآموزان در این استان زیر پوشش طرح دریافت گواهینامه مقدماتی آموزش رایانه «ای سی دی ال ICDL» قرار می‌گیرند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صدیقه عبداللهی گفت: دوره‌های آموزشی «آی سی دی ال» ویژه سوادآموزان دوره انتقال است و از سال ۹۴ و با سهمیه آموزش ۱۰۰ نفر در استان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت آغاز شد.

وی با بیان اینکه سهمیه استان در این زمینه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ هر کدام ۲۰۰ سواد آموز بود، افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده و براساس سهمیه ابلاغی امسال تعداد ۴۰۰ نفر از سوادآموزان دوره انتقال استان در این دوره شرکت و گواهینامه آموزش رایانه (کار با رایانه) را دریافت می‌کنند.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه این طرح در نواحی یک و ۲ سنندج و شهرستان‌های سقزو و قروه اجرا می‌شود، یادآور شد: هدف از اجرای این طرح تلفیق سواد با مهارت در میان سوادآموزان است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح شامل آشنایی مقدماتی کار با رایانه و اشنایی با سیستم ویندوز، وُرد و اینترنت به ۹ مدت ۶۰ ساعت آموزش است که با استقبال بسیار خوب سوادآموزان مواجه شده است.

عبداللهی همچنین به اجرای طرح آموزشی با عنوان «نماز کلید بهشت» اشاره کرد و گفت: این طرح آموزشی تاکنون برای پنج هزار و ۷۸۳ نفر در پنج شهرستان استان برگزار شده است.

در سال جاری پنج هزار و ۲۸ نفر از بیسوادن جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال زیر پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/م

فراگیری کاربا رایانه برای سوادآموزان کردستانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.