۳۶.۶ درصد از زنان روستایی کردستان "بی‌سواد" هستند

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۳۶.۶ درصد از زنان روستایی و ۱۹.۳ مردان روستایی بی‌سواد هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صدیقه عبداللهی گفت: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، در جمعیت ۶ سال به بالا یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۵۲ نفر معادل ۸۱.۵ درصد کردستانی‌ها باسواد و ۲۶۵ هزار و ۱۰۴ نفر معادل ۱۸.۵ درصد بی‌سواد در سطح استان داریم.
وی با اشاره به اجرای طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی برای گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال افزود: خوشبختانه در این چند سال اخیر رشد قابل توجه‌ای داشته‌ایم، اما متأسفانه بیشترین جامعه آماری بی‌سواد که بیش از ۱۸۰ هزار نفر نیز هستند در رنج سنی ۵۰ سال به بالا قرار دادند که این افراد در جامعه هدف سوادآموزی قرار ندارند.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه ۳۶.۶ درصد از زنان روستایی و ۱۹.۳ مردان روستایی بی‌سواد هستند، اضافه کرد: بیشترین آمار بی‌سوادی در بین اقشار مختلف مردم مربوط به زنان بوده و فراگیری سوادآموزی آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.
عبداللهی افزود: براساس سرشماری نفوس و مسکن دو سال گذشته، ۹۲.۱۸ درصد از کردستانی‌ها در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد و ۷.۸۲ درصد بی‌سواد هستند.
وی با بیان اینکه کردستان رتبه دوم سوادآموزی کشور را کسب کرده است، اظهار کرد: میانگین رشد کشوری ۲.۵ درصد بوده، اما استان کردستان رشد ۳.۸ درصدی را به خود اختصاص داده، اما علی‌رغم این تلاش‌ها همچنان از بی‌سوادی رنج می‌بریم.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان گفت: در اختیار نداشتن اطلاعات اسمی و مکانی بی‌سوادان، عدم انطباق بی‌سوادان با واقعیت موجود در جامعه و عدم وجود انگیزه برای حضور بی‌سوادان در کلاس‌هاس سوادآموزی و عدم ماندگاری تا زمان امتحانات از جمله مشکلات در این حوزه است.
انتهای پیام/م

۸۱ درصد کردستانی‌ها با سواد هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.