پیش بینی تولید ۴۱۰ هزار تنی مرکبات در ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری از پیش بینی تولید ۴۱۰ هزار تنی مرکبات در باغ‌های این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه ۱۵۰ واحد سورتینگ درجه بندی و بسته بندی میوه مرکبات در شهرستان ساری فعالیت دارند، گفت: از این تعداد، ۱۲۰ واحد دارای مجوز و ۳۰ واحد بدون مجوز هستند که بیشتر به صورت زیرپله‌ای و داخل باغی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه واحد‌های سورتینگ دارای انبار فنی ذخیره میوه مرکبات هستند و با احتساب انبار‌های فنی بدون واحد‌های سورت، ۲۰۰ انبار در این شهرستان در ذخیره سازی مرکبات فعال هستند، ادامه داد: ظرفیت اسمی این واحد‌ها ۹۰۰ هزار تن در سال است که علاوه بر سورت و بسته بندی مرکبات، اقدام به انبارداری هم می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۱ هزار هکتار باغ مرکبات است، گفت: ۹ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات این شهرستان به نارنگی، ۱۱.۸ هزار هکتار به پرتقال و ۲۰۰ هکتار به سایر ارقام مرکبات مانند لیمو و نارنج اختصاص دارد.

پورفلاح پیش بینی کرد: امسال ۴۱۰ هزار تن مرکبات از باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود که تاکنون ۷۵ درصد آن برداشت شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۵۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی شهرستان ساری در سال جاری، گفت: تاکنون ۴۹ میلیارد ریال معادل ۸۴ درصد از این اعتبارات جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: ۲۳۷ متقاضی برای دریافت تسهیلات ماشین آلات کشاورزی به بانک عامل معرفی شدند که تاکنون ۹۹ نفر از آنان موفق به دریافت تسهیلات شده و پرونده دریافت تسهیلات خرید ماشین آلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی برای سایر متقاضیان در مراحل پیگیری بانک و نوبت پرداخت قرار دارد.

پورفلاح با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است، گفت: مکانیزاسیون کشاورزی با هدف افزایش تولید، کاهش هزینه ها، کاهش سختی کار کشاورزی و افزایش جذابیت آن، افزایش بهره وری نیرو‌های کارگری، افزایش کیفیت زراعت و امکان انجام آن در کمترین مدت زمان و انجام بموقع عملیات کشاورزی در دستور کار است.

وی افزود: سال گذشته کشاورزان ساروی موفق به دریافت ۸۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی شدند.

انتهای پیام/آ

 برداشت مرکبات در ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.