امضای تفاهمنامه استانداری گلستان و جهاد دانشگاهی

استاندار گلستان و رئیس جهاد دانشگاهی کشور به منظور بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های متنوع موجود در گلستان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  سید مناف هاشمی هاشمی استاندار گلستان و حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی به منظور بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های متنوع و سرمایه‌های مادی و معنوی موجود در استان گلستان در راستای توسعه علمی و فرهنگی، تحقق سند چشم انداز استان و استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب علمی و تخصصی جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

هدف از این تفاهم نامه، گسترش و تعمیق همکاری‌های بین استانداری و جهاددانشگاهی به منظور انتقال تجارب، توانمندی‌ها و خدمات در راستای توسعه فرهنگی، پروهشی، فناورانه، آموزشی و اشتغال‌زایی استان و راهکار‌های اجرایی آن برای تسهیل توسعه گلستان است.

از جمله تعهدات جهاد دانشگاهی در این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه تخصصی آنالیز خاک و گیاهان دارویی، راه‌اندازی واحد نیمه صنعتی فرآوری گیاهان دارویی به منظور ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی و صنایع وابسته است.

همچنین همکاری در اجرای طرح‌های علمی و آموزشی به منظور توسعه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و دانش‌آموختگان استان و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی و تشکیل مرکز درمانی، پژوهشی جهاددانشگاهی در استان ازدیگر تعهدات جهاد دانشگاهی است.

از جمله تعهدات استانداری در این تفاهم‌نامه نیز آماده‌سازی و واگذاری زمین دهکده گیاهان دارویی در گالیکش، کمک به معرفی استان به عنوان پایلوت کشت و فراوری گیاهان دارویی با مشارکت و حضور پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی است.

حمایت از طرح‌های کاربردی و توسعه‌ای در حوزه اصلاح دام سبک، شتر، اسب ترکمن و ماهیان خاویاری با مشارکت مراکز تخصصی جهاد کشاورزی، حمایت از طرح‌های علمی، پژوهشی جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و پشتیبانی و تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان نیز از دیگر تعهدات استانداری است.

انتهای پیام/م
 

استانداری گلستان و جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار