فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب:

امنیت زیرساخت یک جامعه است

فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب گفت:امنیت زیرساخت یک جامعه است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حسن شیخ نژاد فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب در جلسه صیانت از حقوق شهروندی گفت:امنیت زیرساخت یک جامعه را تشکیل می‌دهد و امنیت واقعی با تعامل بین ارگان‌ها و نهاد‌های جامعه بوجود می‌آید و این نیست که تصور کنیم فقط به واسطه حضور نیرو‌های نظامی امنیت در جامعه وجود خواهد داشت.
 
شیخ نژاد نیروی انتظامی را یکی از بعد‌های امنیت جامعه عنوان کرد و گفت:پ:باید تمام ارگان‌ها برای امنیت پایدار تلاش کنند و هرچقدر قوانین نوشته شده دست بشر رعایت شود شاهد امنیت پایدار در جامعه خواهیم بود و رعایت قوانین توسط روسای ادارات نقش چشمگیرتری در انضباط اجتماعی خواهد داشت.
 
وی از کاهش اراذل و اوباش در میادین و خیابان‌های شهر خبر داد و گفت: فرهنگ سازی‌های انجام شده و اقدامات مقامات انتظامی و قضایی موجب شده است نسبت به سال‌های گذشته تعداد این افراد در معابر عمومی بسیار کمتر شده است.
 
فرمانده انتظامی میاندوآب به مقایسه برخی جرایم اجتماعی از نظر آماری در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ و ۹۶ پرداخت و گفت: پرونده نزاع و درگیری در ۶ ماهه اول سال گذشته ۱۳۳۴ مورد بود که در مدت مشابه امسال به ۱۳۸۳ مورد رسیده است که ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد، پرونده اختلافات خانوادگی در سال قبل ۶۵۳ مورد و امسال ۶۷۱ پرونده در ۶ ماهه اول ثبت شده است که ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد و در زمینه سرقت نیز سال گذشته نیروی انتظامی به ۳۴۱ پرونده رسیدگی کرده است که تعداد این پرونده‌ها امسال به عدد ۶۲۶ رسیده است یعنی رشد ۱۶۰ درصدی این جرم در شهرستان را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: در زمینه مفاسد اجتماعی و شرب خمر و مزاحمت‌های خیابانی سال گذشته ۵۲۶ پرونده در کلانتری‌های شهرستان تشکیل شده است که امسال این عدد به ۶۲۳ پرونده رسیده است و افزایش ۱۸ درصدی این جرایم را هم نشان می‌دهد و اعتیاد به مواد مخدر صنعتی نیز سال گذشته ۴۲۶ پرونده و امسال ۶۰۸ پرونده داشته ایم که ۳۹ درصد افزایش داشته است که مردم معتقدند ریشه اکثر این جرایم بیکاری است.

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: در ۸ ماهه نخست امسال در راستای مبارزه با سوداگران مرگ بیش از ۶۱۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، ۷ باند تهیه و توزیع مود مخدر منهدم و ۱۰۵۵ نفر معتاد و قاچاقچی دستگیر و ۶۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیف گردیده است و این آمار نشان می‌دهد آمار کشفیات نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
 
وی ادامه داد: در زمینه پیشگیری از جرایم بیش از ۱۸۲۹۴ پرونده قضایی تشکیل شده است که بیش از ۷۸ درصد این پرونده‌ها در واحد‌های مشاوره کلانتری‌ها مورد سازش طرفین قرار گرفته و بار بزرگی از دوش مقامات قضایی برداشته است.
 
شیخ نژاد ادامه داد: نسبت به سال قبل ۷۸ درصد افزایش کشف سرقت‌ها و ۷۲ رصد افزایش کشف سارقین را داشته ایم و در خصوص کالای قاچاق هم در ۸ ماهه نخست امسال کشفیات به ارزش یم میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال رسیده است که در این راستا تعداد ۱۰۶ دستگاه خودرو توقیف و ۱۱۰ نفر نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی گردیده است.
 
انتهای پیام/
 

برگزاری جلسه صیانت از حقوق شهروندی در میاندوآب

برچسب ها: اخبار اجتماعی ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.