رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد؛

قاچاق روزانه ۲ تا ۳ میلیون سوخت در هرمزگان

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: روزانه بین ۲ تا ۳ میلیون لیتر سوخت از این استان قاچاق می‌شود.

قاچاق روزانه ۲ تا ۳ میلیون سوخت در هرمزگانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس، سردار علی مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز در بندرعباس گفت: هرمزگان بدلیل موقعیت جغرافیایی و بالا بودن حجم مبادلات تجاری در خط مقدم قاچاق سوخت، کالا و ارز در کشور قرار دارد و روزانه بین ۲ تا ۳ میلیون لیتر سوخت از این استان قاچاق می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ میلیون لیتر انواع سوخت خارج از شبکه در هرمزگان کشف و ضبط شده است.

سردار علی مویدی افزود: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ برابر رشد داشته است.

وی گفت: بیشترین سوخت قاچاق و کشفیات آن در شهرستان‌های بندرخمیر، بندرعباس، میناب، سیریک و حوزه دریای عمان بوده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکسان نبودن قیمت سوخت در کشور‌های همسایه را از دلایل افزایش قاچاق سوخت در کشور اعلام کرد.

سردار علی مویدی افزود: دولت الکترونیک و استفاده از سامانه‌های متمرکز بین دستگاهی می‌تواند قاچاق سوخت و کالا را کاهش و متوقف کند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در نشست امروز مدیران استانی با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در هرمزگان راه کار‌های مناسب برای جلوگیری از قاچاق و کاهش خروج سرمایه مردم ارائه و اعلام شد.

سردار علی مویدی گفت: بخشی از قاچاق سوخت و کالا در این استان سازمان یافته و بخشی نیز متفرقه و پراکنده است که مسئولان مربوطه در هرمزگان برخورد جدی با عاملان و باند‌های قاچاق دارند.

وی همچنین به قاچاق پوشاک در کشور اشاره کرد و گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مختلف از ابتدای دی ماه امسال با تمام فروشندگان برند‌های بدون مجوز رسمی پوشاک برخورد قاطع و جدی می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: پیش از این به قاچاقچیان برند‌های فاقد اعتبار هشدار و تذکر داده شده و برای ادای توضیحات به محل احضار شده اند.

 

انتهای پیام/ی

 

افزایش قاچاق سوخت در بندرعباس

برچسب ها: قاچاق ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.