۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب آبادان

مدیر منطقه آبفا آبادان گفت: برای اجرای ۴۰۰ کیلومتر شبکه جدید فاضلاب و نیز اصلاح ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب فرسوده این شهر به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،علیرضا خلیلی نیا مدیر منطقه آبفا آبادان سه شنبه در نشست خبری با تشریح فعالیت‌های این اداره در بخش آب و فاضلاب گفت: از کل اعتبار مورد نیاز شبکه فاضلاب آبادان تنها یک دهم آن تامین شده و در حال هزینه شدن برای احداث شبکه فاضلاب در مناطقی، چون سلیچ غربی و شرقی، امیر آباد فاز ۲، ۳ و ۴ و ذوالفقاری است که تا پایان امسال شبکه فاضلاب این مناطق تکمیل می‌شود ضمن اینکه در مناطق دیگری از آبادان طرح فاضلاب در دست پیگیری و در مرحله مناقصه است.

وی افزود:شبکه فاضلاب شهر آبادان با مشکلات زیادی مواجه است، ولی در یک سال اخیر با امکانات محدود تلاش‌های زیادی برای ساماندهی شبکه فاضلاب این شهر صورت گرفته است.

مدیر منطقه آبفا آبادان گفت:کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵ کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه‌های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.

خلیلی نیا با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از مناطق شهری آبادان دارای شبکه فاضلاب هستند افزود: هم اکنون ۷۲۰ کیلومتر فاضلاب شبکه شهری در آبادان وجود دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن با عمر بالای ۷۰ سال فرسوده بود و نیازمند اصلاح و بهسازی است ضمن اینکه این شهر نیازمند احداث ۴۰۰ کیلومتر شبکه جدید فاضلاب است.

وی تعداد مشترکان شبکه فاضلاب شهر آبادان را ۵۹ هزار مشترک عنوان کرد و گفت: بیش از ۴۰ درصد این شهر همچنان فاقد شبکه فاضلاب بوده و این امر مشکلات جدی برای شهروندان به ویژه در ایام بارندگی موجب می‌شود.

مدیر منطقه آبفا آبادان ادامه داد: شبکه فاضلاب نقاط پراکنده این شهر که طرح‌های فاضلاب آن‌ها تکمیل شده و نیاز به توسعه داشتند مانند مناطق طیب، بهمن، محدود ۴۰ متری تا نخلستان ذولفقاری، برخی از نقاط احمدآباد و آبادان مرکزی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال آغاز و در ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

خلیلی نیا افزود: پروژه توسعه شبکه فاضلاب شهری در مناطق لاله یک تا خیابان فلسطین کوی فیه، کوی کارگر شرقی، بهار ۸۰ تا ایستگاه ۱۲ با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال پیش از پایان امسال وارد فاز اجرایی می‌شوند.

وی همچنین به فعالیت شبانه روزی ۴۰ تلمبه خانه فاضلاب در آبادان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲ تلمبه خانه که فاضلاب آن‌ها به صورت مستقیم وارد رودخانه بهمنشیر می‌شد با طراحی یک پروژه حذف شده و از تخلیه فاضلاب به رودخانه بهمنشیر جلوگیری شده ضمن اینکه فاضلاب این تلمبه خانه‌ها وارد تصفیه خانه فاضلاب آبادان شد.

انتهای پیام/ د

اجرای شبکه فاضلاب آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.