شب بی رحم فوتبال برای ایتالیایی ها در لیگ قهرمانان اروپا

حکم فرعون به صعود لیورپول با بخت بد ناپولی/اینتر هدیه بارسلونا را پس فرستاد

در ادامه رقابتهای هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت 23 و 30 دقیقه ، دیدارهای سه گروه نخست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،در ادامه رقابتهای هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت 23 و 30 دقیقه ، دیدارهای سه گروه نخست برگزار شد که حذف عجیب تیم های بزرگ و ایتالیایی ناپولی و اینتر مهمترین اتفاق این رقابتها بود.

در مهمترین دیدار امشب تیم های لیورپول و ناپولی در ورزشگاه آنفیلد به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر شاگردان کلوپ به پایان رسید. پیش از آغاز این دیدار ناپولی با 9 امتیاز در صدر جدول گروه C قرار داشت و لیورپول با شش امتیاز در رتبه سوم این گروه بود اما در حالی که شاگردان آنچلوتی فقط به یک مساوی برای صعود احتیاج داشتند، نتوانستند این کار را انجام دهند و با تک گل دقیقه 34 محمد صلاح شکست خوردند. صلاح با عبور از مدافعان ناپولی و از زاویه بسته توپ را از بین دو پای اوسپینا دروازه بان کلمبیایی پارتنوپی رد کرد و دروازه را باز کرد. اوسپینا اگر چه در دقایق بعد بارها دروازه اش را نجات داد اما همین یک اشتباهش باعث حذف تیمش شد.

نقطه عطف این مسابقه واکنش فوق العاده آلیسون بکر دروازه بان لیورپول در دقیقه 92 این مسابقه بود. در حالی که میلیک مقابل دروازه لیورپول فاصله ای با گلزنی نداشت اما عکس العمل عالی دروازه بان برزیلی لک لک ها و مهار توپ با پا از یک قدمی میلیک باعث شد تا تیمش راهی مرحله بعد شود.

حکم فرعون به صعود لیورپول با بخت بد ناپولی/اینتر هدیه بارسلونا را پس فرستاد

در دیگر دیدار این گروه پاری سن ژرمن با نتیجه چهار بر یک میزبانش ستاره سرخ بلگراد را شکست داد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت 10 بار دروازه این تیم صربستانی را باز کرده باشد و به راحتی راهی مرحله بعد شود. ادینسون کاوانی 10، نیمار 40، مارکینیوش 74 و امباپه 92 برای پاریسی ها گل زدند و تک گل میزبان را گوبلیچ دقیقه 56 به ثمر رساند.

در جدول این گروه پاری سن ژرمن با 11 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد. اما نکته جالب وضعیت لیورپول و ناپولی در جدول است.این دو تیم 9 امتیازی شدند و در بازی رودررو نیز هر تیم یک پیروزی یک بر صفر کسب کرد و از این نطر نیز برابر هستند. جالبتر اینکه تفاضل گل دو تیم نیز مثبت 2 و مساوی است اما لیورپول فقط به دلیل گل زده بیشتر نسبت به ناپولی (9 در مقابل 7) به عنوان تیم دوم گروه سوم راهی مرحله بعد شد. ناپولی نیز سوم و راهی مسابقات لیگ اروپا شد. ستاره سرخ بلگراد با چهار امتیاز از این گروه حذف شد.

در دیگر مسابقه حساس از گروه B تیم بارسلونای صعود کرده میزبان تاتنهامی بود که رقابت شدیدی با اینتر برای صعود به عنوان تیم دوم داشت و در نهایت با تساوی یک بر یک دو تیم، تاتنهام راهی مرحله بعد شد. بارسا که این مسابقه برایش اهمیت چندانی نداشت، با استراحت دادن به برخی بازیکنان اصلی خود مانند مسی، سوارز، بوسکتس، پیکه و آلبا موجبات حذف اینتر را فراهم کرد.

در این دیدار ابتدا بارسلونا با گل دقیقه هفت عثمان دمبله پیش افتاد اما لوکاس مورا در دقیقه 85 بازی را به تساوی کشاند.

حکم فرعون به صعود لیورپول با بخت بد ناپولی/اینتر هدیه بارسلونا را پس فرستاد

در دیگر مسابقه این گروه ، اینتر میزبان آیندهوون حذف شده بود که در کمال شگفتی موفق نشد این دیدار حساس را ببرد و تن به تساوی یک بر یک داد. لوزانو دقیقه 13 هلندی ها را پیش انداخت اما ایکاردی در دقیقه 73 گل تساوی را زد. اینتر که می تواسنت به پیروزی در این دیدار با توجه به توقف تاتنهام مقابل بارسا، راهی مرحله بعد شود اما نتوانست مانند بازی رفت این تیم را شکست دهد و حذف شد.

در جدول این گروه بارسلونا با 14 امتیاز صدرنشین شد. تاتنهام و اینتر هر دو هشت امتیازی شدند اما تاتنهام به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف در بازی رودررو راهی مرحله بعد شد تا دو تیم ایتالیایی امشب با بدشانسی ای عجیب حذف و راهی لیگ اروپا شوند. آیندهوون 2 امتیازی نیز در قعر جدول گروه دوم قرار گرفت.

در نهایت در گروه نخست نیز دورتموند در خانه موناکوی حذف شده تیری آنری به برتری دو بر صفر دست یافت. گوئررو در دقایق 15 و 88 برای دورتموند گل زد.

حکم فرعون به صعود لیورپول با بخت بد ناپولی/اینتر هدیه بارسلونا را پس فرستاد

در دیگر بازی این گروه، کلوب بروژ در غیاب کاوه رضایی، ملی‌پوش کشورمان در خانه مقابل اتلتیکومادرید به تساوی بدون گل رسید تا شاگردان سیمئونه صدرنشینی را از دست بدهند.

در جدول گروه A دورتموند 13 امتیازی سرگروه شد و اتلتیکومادرید با همین تعداد امتیاز و به دلیل عملکرد ضعیفتر نسبت به دورتموند در بازی رودررو به عنوان تیم دوم معرفی شد. بروژ شش امتیازی نیز به لیگ اروپا رسید و موناکو یک امتیازی حذف شد.


بیشتر بخوانید:پیروزی پورتو و شالکه در شب رکوردشکنی کاسیاس/گالاتاسرای راهی لیگ اروپا شد

خواهش اینتر از بارسلونا برای نباختن به تاتنهام/ نبرد هیجان انگیز ناپولی، لیورپول و پاری سن ژرمن برای صعود


انتهای پیام/

نتایج هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.