اثر مهدی زمانپور کیاسری با عنوان پاپلی راهی فرانسه می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهدی زمانپور کیاسری کارگردان مستند پاپلی با اعلام حضور فیلمش در بخش رقابتی بیست و پنجمین جشنواره وزول فرانسه گفت: فیلم مستند پاپلی تاکنون در چند جشنواره خارجی از جمله داکسا کانادا، کازان روسیه، دوربان آفریقای جنوبی، سان لایت آلمان، تی آر تی ترکیه و میتینگ روسیه انتخاب شده و به نمایش درآمده و این هفتمین حضور جهانی این مستند است.

وی با بیان اینکه عموماً مستند‌هایی در رخداد‌های بین المللی انتخاب می‌شوند که از تکنیک و محتوای خوبی برخوردار باشند، همچنین خلاقیت و نوآوری در آن‌ها به کار رفته باشد، افزود: مستند‌های من عموما شخصیت محور هستند و مخاطبین جشنواره‌های خارجی توانسته‌اند با شخصیت فیلم‌هایم همزادپنداری کنند.

این مستندساز که امسال با مستند آسَک در دوازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت حضور دارد ادامه داد: در اکرانی که در ترکیه برای فیلم پاپلی داشتم، فردی بعد از دیدن فیلم گفت که تمام هزینه‌های زینب  (قهرمان داستان فیلم) برای تحصیل و اقامت در ترکیه را متقبل می‌شود و یا برای شخصیت مستند قبلی‌ام مشتی اسماعیل که جوایز بین المللی متعددی هم کسب کرد، همین‌گونه بود و بعضی از مخاطبین خارجی بعد از چندین سال از دیدن فیلم هنوز پیگیر احوال مشتی اسماعیل و دخترش هستند.

پاپلی داستان زندگی بغرنج و دشوار یک خانواده شمالی، درعین شکوه و عظمت آن است. پدر هنگامی که زینب (فرزند خانواده) تنها هفت ماه داشت فلج و قطع نخاع شد.

زینب و مادرش اشتراکا از پدر مراقبت و برای امرار معاش کشاورزی و دامداری  می‌کنند.

جشنواره‌ فیلم وزول امسال ۵ لغایت۱۲ فوریه (۱۶ تا ۲۳ بهمن ماه) برپا می‌شود و جایزه بزرگ آن دوچرخه طلایی است.

انتهای پیام/ م

مستند پاپلی در راه فرانسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.